728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

تلاشهای رژیم ایران علیه روند صلح خاورمیانه

-

تونلهای انتقال سلاح و مهمات به غزه
تونلهای انتقال سلاح و مهمات به غزه
صدها میلیون دلار کمک مالی و حمایت گسترده تسلیحاتی از حماس، سیاست رژیم ایران برای برهم زدن روند صلح خاورمیانه است. این نتیجه یک گزارش تحقیقی از فرانت پیچ مگزین است:

مشکلات تکان‌دهنده‌یی که روند صلح خاورمیانه با آن روبه‌روست از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ از حمایت مالی و نظامی رژیم ایران از سازمانهای تروریستی در غزه، لبنان و سایر نقاط جهان.

بدون حمایت مالی رژیم ایران، شبکه حماس نمی‌توانست وجود داشته باشد و نمی‌توانست بر غزه کنترل پیدا کند. حماس با یک بودجه 540 میلیون دلاری برای سال 2010 حمایت می‌شود. عمده این بودجه را رژیم ایران تامین می‌کند. رژیم ایران علاوه بر پول، تسلیحات حماس را هم تأمین می‌کند. رژیم ایران توسط فرماندهان سپاه پاسداران، به نیروهای حماس آموزش و دستورالعملهای نظامی می‌دهد. رژیم ایران هم‌چنین در انتقال سلاح به شبه جزیره سینا نقش دارد و به عربهای بادیه‌نشین این منطقه به‌خاطر انتقال سلاح از طریق تونلهای غزه پول می‌دهد. در تابستان گذشته، وقتی پلیس مصر 9 انبار سلاح را در مخفیگاههایی در سراسر شبه‌جزیره سینا توقیف کرد، رابطه حماس و رژیم ایران برملا شد. قرار بود این انبارهای سلاح که در شهر رفح و شهر بندری العریش (al-arish) پنهان شده بودند، به نوار غزه قاچاق شوند. به گفته خبرگزاری فلسطین حدود 200 موشک ضدهوایی، 90 گلوله توپ، 200 گلوله با کالیبرهای مختلف و مین‌های ضدتانک، تیربار و مهمات در میان تسلیحات کشف شده وجود داشت. سازمان امنیت مصر هم‌چنین 100 کیلو مواد انفجاری تی.ان.تی در یک مخفیگاه در قبرستان رفح و هم‌چنین 500 تونل قاچاق کشف کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7853032-9a20-4f21-a84e-018664396f40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات