728 x 90

حمله به اشرف,

مجالس شیوخ و سازمانهای غیردولتی در بغداد، توطئه علیه ساکنان اشرف را به‌شدت محکوم کردند

-

نماد همبستگی 5میلیون و 200هزار از مردم عراق با ساکنان اشرف
نماد همبستگی 5میلیون و 200هزار از مردم عراق با ساکنان اشرف
موج ابراز انزجار و محکومیت نسبت به اقدامات مداخله‌جویانه و کثیف وزارت اطلاعات رژیم ایران در عراق توسط مزدوران محلی سفارت رژیم ایران هم‌چنان ادامه دارد. در همین رابطه تعداد دیگری از مجالس شیوخ و سازمانهای غیردولتی در بغداد با صدور بیانیه‌هایی برگزاری شوی مسخره در کلوپ فرهنگ و هنر کاظمیه را که با هدف زمینه‌سازی کشتار ساکنان اشرف و بنابر دستورات سفارت رژیم در بغداد برگزار شده به‌شدت محکوم کردند و خواستار محاکمه دست‌اندرکاران این اقدامات سخیف و ضدملی شدند.

شیخ هرسان عجمی شیخ عشیره الروک با صدوری یک بیانیه‌یی اعلام کرد:
من نمایش مضحک علیه مجاهدین خلق در کاظمیه مقدس را به‌شدت محکوم می‌کنم و با تمامی قوا و به‌شدت در برابر توطئه‌های آنها علیه فرزندان عراق ایستادگی می‌کنیم، … ما از تمامی مسولین ذیربط خواستار متوقف کردن دخالتهای رژیم ایران می‌باشیم، حمایت و پشتیبانی کامل خود را از ساکنان اشرف اعلام می‌کنیم و می‌گوییم ما در این سالیان از ساکنان اشرف هیچ چیز به جز خیرخواهی برای مردم عراق ندیده‌ایم.

امیر عشیره البعیج و رئیس مجلس شیوخ عشائر بغداد و استانهای جنوبی طی بیانیه‌یی توطئه‌های رژیم آخوندی علیه ساکنان اشرف را محکوم کرد و شیوخ و شخصیتهای ملی و مردم عراق را به پایان دادن این دخالتها فراخواند.
در این بیانیه آمده است: من امیر یوسف بدن امیر عشیره البعیج از طرف خودم و عشیره‌ام و به‌عنوان رئیس مجلس شیوخ عشائر بغداد و استانهای جنوبی، دخالتهای رژیم ایران علیه ساکنان اشرف را با قاطعیت تمام محکوم می‌کنم. ما مطلع شدیم که سفارت رژیم ایران اقدام به برگزاری جلسه‌ای در کلوپ فرهنگ و هنر جوانان کاظمین کرده است و این در حالی است که در نمایشگاه عکسی (در دیالی) که با به‌کارگیری مزدوران محلی خود که توسط سفارت رژیم ایران حمایت و پشتیبانی می‌شدند برگزار کرد، شکست خورده است. رژیم ایران تلاش می‌کند با زدن اتهامات دروغین به مخالفان خود جرم و جنایتهای خود را طی سالیان گذشته بپوشاند.


در بیانیه سازمان تعاون خلیج آمده است:
سفارت رژیم ایران توطئه‌های خود را از استان دیالی به شهرستان مقدس کاظمیه با برگزاری جلسه‌ای در جهت سست کردن اراده عراقیان در روابط خود با پناهندگان ایرانی اپوزیسیون رژیم ایران در کمپ اشرف، منتقل نموده است… ما از دولت عراق خواهان توقف فعالیتهای سفارت رژیم ایران و اخراج سفیر این رژیم می‌باشیم.


سازمان عصر جدید طی بیانیه‌یی از جمله اعلام کرد:
بعد از این‌که عشایر استان دیالی حمایت خود را از ساکنان اشرف در پاسخ به سنتهای عربی در حفاظت و احترام و بزرگداشت میهمان اعلام کردند، … سفارت رژیم ایران با هدف تهاجم علیه ساکنان اشرف و سازمان مجاهدین خلق شوی مسخره‌یی تحت عنوان نمایشگاه برگزار کرد و در آن اتهامات واهی علیه مجاهدین مطرح نمود و به‌رغم شکست در این موضوع جلسه‌ای نیز در سالن باشگاه فرهنگ و هنر شهر کاظمیه برگزار کرد… ما در سازمان خیریه عصر جدید فعالیتهای سفارت رژیم ایران در کشورمان عراق را محکوم می‌کنیم و از مسولین استان خواهان عدم اجازه برگزاری چنین جلساتی از طرف سفارت رژیم ایران هستیم؛ هم‌چنین از دولت عراق خواهان احترام به اراده مردم این کشور و ممانعت از دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق هستیم و مورد سؤال قرار دادن سفیر ایران برای تجاوزاتش علیه عراق را درخواست داریم.


عبد الله خلف علی العانی رئیس جمعیت کمکهای انسانی عراق بغداد البَیاع، شوی مسخره رژیم آخوندی در مرکز فرهنگی دولتی در کاظمیه و حضور مأموران وزارت اطلاعات در مقابل ورودی اشرف رامحکوم کرد و طی بیانیه‌یی اعلام نمود: ما در جمعیت جمعیت کمکهای انسانی عراق به‌عنوان عراقیهای اصیل و فعالین حقوق‌بشری یکبار دیگر انزجار خود را از این اعمال رژیم ایران و دخالتهای آن درامور داخلی عراق اعلام می‌کنیم و از تمامی سازمانهای بین‌المللی و شخصیتهای شریف به‌طور خاص سازمان ملل‌متحد می‌خواهیم که وارد عمل شده و جلوی دخالتهای رژیم ایران و اطلاعات این رژیم را در کشور ما بگیرند

کشیش باردلیان یوسف رئیس جریان دموکرات مسیحی طی بیانیه‌یی تلاش رژیم ایران برای تسلط بر عراق را محکوم کرد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: دولت عراق طی سالهای گذشته دستورات صادره از طرف ولی‌فقیه رژیم ایران را برای از بین بردن کمپ اشرف به اجرا در آورده است به‌طور خاص از شروع سال 2009 که نیروهای آمریکایی مسؤلیت حفاظت اشرف را به نیروهای عراقی واگذار کردند، این نیروها محاصره جنایتکارانه و ظالمانه‌ای را علیه 3400 ساکن مسلمان و محصور در اشرف که 1000نفر از آنها را زنان مجاهد تشکیل می‌دهند به‌کار بسته‌اند، … ما از موضع انسانی، خواهان حضور نیروهای آمریکایی در اشرف و بازگشت تیم مراقبت سازمان ملل به این کمپ می‌باشیم که هدف از آن جلوگیری از وقوع هرگونه فاجعه انسانی دیگر در اشرف از طرف نیروهای عراقی می‌باشد، نیروهایی که در پی تحقق خواسته‌های رژیم مذهبی حاکم بر ایران هستند.


تجمع ملی عشایر مستقل عراق در بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن توطئه‌های رژیم آخوندی علیه ساکنان اشرف اعلام کرد: ما مراتب نگرانی خود را از گسترش فعالیتهای سفارت و وزارت اطلاعات رژیم ایران در بغداد اعلام می‌کنیم و آن را زمینه‌سازی برای عملیات تروریستی توسط دستجات تروریستی تابع رژیم ایران برای ریختن خون برادرانمان می‌دانیم و از مسولین استان خواهان ممانعت از فعالیتهای سفارت رژیم ایران در بغداد می‌باشیم.


شیخ عبدالامیر ناصر العبودی دبیرکل انجمن ملی حمایت از میراثهای فرهنگی طی بیانیه‌یی نمایش مسخره سفارت رژیم ایران در کاظمین و اقدامات مأموران وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در مقابل درب اشرف و تهدید به کشتن ساکنان آن را محکوم کرد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: ما این‌گونه دخالتهای تنفر آمیز را که خلاف شؤون عراقی و عربی مردم قهرمان و شریف عراق است، به‌شدت محکوم می‌کنیم و از جمز جفری سفیر آمریکا در عراق و هم‌چنین ادملکرت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم تا هرچه سریعتر جلوی این‌گونه نمایشات مسخره رژیم ایران در عراق را که برخلاف رآی مردم عراق است و دخالت آشکار در عراق محسوب می‌شود را بگیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2ca9389-a2b9-4174-8571-e93a0da34238"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات