728 x 90

اعتراضات دانشجويي,

یکی از فعالان دانشجویی به دادسرای زندان اوین احضار شد

-

عباس حکیم‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر
عباس حکیم‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر
عباس حکیم‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، در آستانه بازگشایی دانشگاهها به دادسرای زندان اوین احضار شد. علت این احضار اعلام نشده است.
به گزارش دریافتی، حکیم‌زاده پیش از این، ۳مرتبه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است. وی آخرین بار در آستانه ۱۶آذرماه سال گذشته بازداشت شد و بیش از یک ماه در بند ۲۰۹ در سلول انفرادی به‌سر برد. علت آخرین بازداشت وی مهار فعالیتهای دانشجویی در آستانه روز دانشجو بود. این فعال دانشجویی در بازداشت بار دوم به مدت بیش از ۴ماه و نیم در بازداشت موقت به‌سر برد که از این مدت، ۱۲۱روز به‌صورت ممتد در سلول انفرادی نگهداری شده است. وی سرانجام با قرار وثیقه ۴۰۰میلیونی از زندان آزاد شد.
فرد تماس گیرنده از دادسرای زندان اوین به خانواده وی اعلام کرده که وی باید در اسرع وقت خود را معرفی کند. او ادعا کرده در غیراین صورت اتهامات عباس حکیم‌زاده سنگین‌تر خواهد شد.
هم‌چنین چند روز پیش از این یکی از نیروهای امنیتی که خود را بازجوی این فعال دانشجویی معرفی کرده، با تماس با یکی دیگر از اعضای خانواده وی، ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است.

در آستانه سال تحصیلی جدید تعداد زیادی از فعالان دانشجویی، خصوصا ساکنان کوی دانشگاه تهران، به مراکز امنیتی و قضایی احضار شده‌اند که جمعی از آنها پس از مراجعه بازداشت شده‌اند.
هم‌اکنون بهاره هدایت و میلاد اسدی، با محکومیت سنگین ۷سال و ۹سال و نیم حبس نزدیک به یک سال است که در زندان اوین به‌سر می‌برند. هم‌چنین مجید توکلی و یاسر ترکمن، ماه‌هاست که در بازداشت هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1c3f119-c20d-4fbf-a40f-3c6a04b4793e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات