728 x 90

-

حکم اعدام معلم زندانی عبدالرضا قنبری به زندان تبدیل شد

-

زندان
زندان
بنابه گزارشات رسیده، حکم ضدبشری اعدام علیه معلم زندانی عبدالرضا قنبری در اثر اعتراضات گسترده بین‌المللی شکسته شد و به زندان تبدیل گردید.
معلم زندانی عبدالرضا قنبری روز ۱۴دی‌ماه ۸۸ در محل کارش در دبیرستان حصار امین پاکدشت با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او چندین هفته تحت بازجویی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و در حین بازجویی تحت شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.
معلم اسیر عبدالرضا قنبری هم‌چنین یک ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندانی بود و سپس او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند.
بازجویان وزارت اطلاعات با نسبت‌دادن اتهامات واهی، پرونده او را به شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب فرستادند. صلواتی، قاضی فرمایشی این شعبه، او را با اتهامات محاربه و تبلیغ علیه نظام، محاکمه و محکوم به اعدام نمود.
در پی ابلاغ حکم اعدام به این معلم زندانی، موجی از اعتراضات بین‌المللی علیه این حکم ضدبشری در جهان برانگیخته شد.
فعالیتهای گسترده و مستمر بین‌المللی باعث گردید که ولی‌فقیه، علی خامنه‌ای را وادار به عقب‌نشینی کند و حکم اعدام این معلم زندانی را به حبس تبدیل نماید. این در حالی است که او همانند صدها زندانی سیاسی دیگر به صرف داشتن دیدگاههای مستقل و اعتراض به جنایتهایی که در ایران صورت گرفته است، در زندان به‌سر می‌برند.
خانواده‌های زندانیان سیاسی که در حال ملاقات با عزیزان خود بودند، با شنیدن خبر لغو حکم اعدام آقای قنبری، موجی از خوشحالی آنها را فراگرفته بود.
در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در صف اجرای حکم اعدام قرار دارند که از جملۀ آنها، خانمها زینب جلالی و فرح واضحان و آقایان علی صارمی، جعفر کاظمی، جواد لاری، محمدعلی آقایی، احمد و محسن دانشپور و هم‌چنین بیش از ۱۷نفر از هموطنان کرد ما در انتطار اجرای حکم ضدبشری اعدام به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f52826f-42a9-424f-a602-cfc8f49880e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات