728 x 90

شكنجه در نظام پليد ,

دژخیمان رژیم یک زندانی جوان را در زیر شکنجه به قتل رساندند

-

زندان کارون اهواز
زندان کارون اهواز
دژخیمان ولی‌فقیه ارتجاع، یک زندانی جوان را در مرکز عملیات کارون اهواز زیر شکنجه به قتل رساندند.
براساس گزارش دریافتی؛ شاهین رجبی مورکانی ۲۸ساله، در سال ۸۱ به‌دلیل درگیری با ماموران سرکوبگر انتظامی در اهواز دستگیر و به زندان کارون منتقل شد. وی در زندان کارون در حال طی کردن محکومیت خود به‌سر می‌برد. حدود ۸ماه پیش به‌طور ناگهانی از زندان کارون به بند ۶ زندان گوهردشت کرج منتقل شد و در آن‌جا به مدت ۸ماه زندانی بود. حدود ۳ هفته پیش او را مجدداً از زندان گوهردشت کرج به زندان کارون اهواز منتقل کردند.
خانواده‌اش از انتقال مجددفرزندشان به این زندان هیچ اطلاعی نداشتند. اوایل هفته گذشته از مرکز مخوفی به نام عملیات کارون که در دست نیروی انتظامی است با خانواده رجبی تماس گرفته شد و به آنها اعلام گردید که برای تحویل جسد عزیزشان باید به آن‌جا مراجعه کنند. هنگام مراجعه این خانواده به این مرکز به آنها گفته شد که باید برگه‌ای را امضاء کنند که او در اثر تصادف به قتل رسیده است در غیراینصورت جسد به آنها تحویل داده نخواهد شد. آنان برای تحویل گرفتن جسد ناچار به امضاء این برگه می‌شوند جسد شاهین رجبی مورکانی روز چهارشنبه ۱۰شهریور ماه به عمویش در قبرستان اهواز تحویل داده شد و هنگام دفن دژخیمان نیروی انتظامی حضور داشتند آنها هم‌چنین به این خانواده اجازه تحقیق در مورد علت مرگ را ندادند و فقط عموی او حق حضور در مراسم دفن را داشت. جسد او در اثر شکنجه کبود و دستها و پاهای او شکسته شده بود و زخمهای عمیقی در سر او مشهود بود.

عملیات کارون، مرکزی است که در دست نیروهای انتظامی و یکی از مراکز مخوف شکنجه مردم اهواز که به بهانه جرایم عادی دستگیر می‌شوند. به‌خصوص جوانهایی که به بهانه‌های مختلف دستگیر می‌شوند در این محل مورد شکنجه‌های جسمی، جنسی و روحی طاقت فرسایی قرار می‌گیرند تا به اتهاماتی که نیروی انتظامی به آنها تحت عنوان جرایم عادی نسبت داده می‌شود اعتراف کنند. گفته می‌شود تا به‌حال تعدادی از مردم در زیر شکنجه‌های قرون‌وسطایی به قتل و یا دچار نقض عضو شده‌اند که اکثرآنها جوانانی بین ۱۸ تا ۳۵سال می‌باشند. شکنجه گران در این مراکز کشته شدگان زیر شکنجه را تحت عناواینی مانند خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر در گواهی فوت ذکر می‌کنند و خانواده‌های آنها را مجبور به پذیرفتن دلایل فوق می‌کنند و از آنها در این باره تعهد کتبی می‌گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbabecbd-e977-4229-9c12-17847e56bd71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات