728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

تظاهرات و درگیری ساکنان منطقه صالحیه با نیروهای نوری مالکی

-

تظاهرات مردم صالحیه علیه نیروهای امنیتی نوری مالکی
تظاهرات مردم صالحیه علیه نیروهای امنیتی نوری مالکی
ساکنان منطقه مسکونی صالحیه واقع در مرکز شهر بغداد در اعتراض به کوچ اجباری تظاهرات کرده و با نیروهای نوری مالکی درگیر شدند و تأکید کردند که خانه‌هایمان را ترک نخواهیم کرد.

یکی از زنان معترض گفت: تو ای دولت که این‌گونه با مردم رفتار می‌کنی، ببین که چه بر سر ما می‌آورند؟ ما دیگر خسته شدیم. هر روز می‌آیند و می‌گویند که این‌جا را تخلیه کنید. هر چیز را که می‌خواستند گرفتند. به‌خدا من و بچه‌هایم آماده‌ایم که در این آپارتمان بمیریم اما از این‌جا نمی‌رویم؛ همه مسئؤلین و همه دنیا و دولت بشنوید که ما از این‌جا نمی‌رویم.

یکی دیگر از زنان معترض گفت: نیروهای گارد ملی آمدند و وارد خانه شدند در حالی‌که اعضای خانواده در خانه نبودند. درب خانه را شکستند و وارد شدند و زن بیچاره خانه آمد که از خانه و منزلش حفاظت کند، اما سربازان وی را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. آیا غیرت عراقیان این است؟ عراقیان که نجیب هستند، آیا اینها باید بیایند و حجاب این خواهر عراقی را از سرش بیندازند؟ و این‌طوری جلوی چشم مردم وی را پرت کنند؟ آیا این کار قابل‌قبول است؟ الآن نفرات گارد ملی در آپارتمان هستند، آن خانواده را بیرون کردند و خودشان رفته‌اند و آن‌جا نشستند و الآن آن خانواده فقیر کجا رفتند؟ ماشین آورده و وسایلشان را بردند. چرا؟

یکی دیگر از زنان معترض مسکونی صالحیه گفت: جوانان و زنان را داشتند همین‌جا می‌زدند و فیلمی هست که این صحنه‌ها را نشان می‌دهد و من هم که روزه هستم، ایستاده بودم و ما از این نمی‌گذریم. ارتشی‌ها این‌جا ایستادند و گفتند ما فقط از نفرین زنان می‌ترسیم چرا که دیروز که آمده بودند ما در حال روزه بودیم که آنها را نفرین کردیم. اگر ارتش راست می‌گوید، اسلام می‌گوید که ارتش برای حفاظت از کشور و مردم و شهروندان است، در صورتی‌که ارتش به این‌جا می‌آید و همه را کتک می‌زند. به‌خاطر چی؟ به‌خاطر یک آپارتمان؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbf89bc7-d962-4083-b24c-e6aaaeffdf24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات