728 x 90

شقه دروني رژيم,

تشدید آشفتگی و بحران در درون رژیم

-

پاسدار احمدی‌نژاد به همراه رحیم مشایی
پاسدار احمدی‌نژاد به همراه رحیم مشایی
در قبال این بحرانهای فراگیر، از اعتلای مستمر موقعیت مجاهدین و مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین رژیم رو به سقوط آخوندی، تشدید تحریمها و شکست و تضعیف بیش از پیش موقعیت رژیم در عراق، بحران درونی رژیم و جنگ و جدال باندهای آن هر روز بیش از پیش شدت پیدا می‌کند و از جمله فشار بر احمدی‌نژاد برای برکناری رحیم مشایی، رئیس دفترش بالا گرفته است.
کیهان در یادداشت روز خود، صراحتاً خواستار برکناری مشایی شد و نوشت: احمدی‌نژاد نباید در برکناری آقای مشایی کمترین تردیدی به خود راه بدهد.
کیهان آخوندی با لحن تهدید آمیزی خطاب به احمدی‌نژاد نوشت: وفاداران اصول‌گرایی در سالهای اخیر ثابت کرده‌اند که با هیچ‌کس-حتی یاران و همرزمان خود- رودربایستی و تعارف ندارند.

هم‌چنین سلیمی نمین، از مهره‌های باند غالب، طی نامه‌یی خطاب به گماشته ولی‌فقیه ارتجاع، وی را به حمایت مطلق از رحیم مشایی متهم کرد و نوشت: منطق حکم می‌کند دولتی که درگیر مسائل کلان و سرنوشت‌‌ساز است، از درگیر شدن در مسائل غیرضروری و تفرقه‌انگیز اجتناب کند.

علی اصغر زارعی، از اعضای مجلس ارتجاع نیز اعلام کرد: تعداد نمایندگانی که نامه علیه مشایی را امضاء کرده‌اند، به ۱۸۰نفر رسیده است. وی گفت: برای پیشگیری از سوء‌استفاده برخی افراد مغرض، تصمیم داریم از قرائت متن این نامه در مجلس خودداری کنیم و هم‌چنین اسامی امضاءکنندگان این نامه محفوظ خواهند ماند.

همزمان با اولین روز آغاز کار مجلس ارتجاع بعد از تعطیلات، ۱۲۰تن از اعضای مجلس ارتجاع طی نامه‌یی به پاسدار احمدی‌نژاد خواستار دادن تذکر وی به مشایی شدند. علاوه بر آن، ۱۶تن دیگر نیز در صحن علنی مجلس ارتجاع به پاسدار احمدی‌نژاد تذکر دادند و خواستار برخورد با مشایی به‌خاطر این که «سخنان هنجارشکنانه» کرده است، شدند.
علی مطهری، نماینده مجلس ارتجاع و از بستگان نزدیک پاسدار لاریجانی، بار دیگر پاسدار احمدی‌نژاد را هدف قرار داد و گفت: او مانع از رسیدگی به فساد مالی در دستگاه دولت می‌شود.

تشدید بحران در باند غالب رژیم و صف‌آرایی در مقابل پاسدار احمدی‌نژاد به بهانه اظهارات رئیس دفتر او، با به میدان آمدن آخوند مکارم شیرازی، آخوند مقتدایی و آخوند مصباحی مقدم وارد فاز جدیدی شد.
متقابلاًًًً مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد، در پاسخ به اظهارات پاسدار فیروزآبادی، رئیس ستا‌د نیروهای مسلح رژیم که مشایی را مشکوک خوانده بود، فیروز آبادی را نفهم و حرفهایش را جاهلانه خواند.

و خبرگزاری ایرنا که تحت کنترل دفتر پاسدار احمدی‌نژاد است، در مقاله‌یی بی‌سابقه علت حمایت از گماشته ولی‌فقیه ارتجاع را ممانعت از سقوط نظام دانست و کسانی را که علیه پاسدار احمدی‌نژاد اظهارنظر می‌کنند، خائن نامید.

به‌دنبال بالاگرفتن جنگ و دعوا در درون باند ولی‌فقیه، آخوند مهدوی کنی، گرداننده تشکل آخوندی جامعه روحانیت مبارز و عضو خبرگان ارتجاع، نسبت به تشدید بحران در باند غالب نظام، اعلام خطر کرد و گفت: از اختلافات در جبهه اصول‌گرایان، نگران هستم.

ولی‌فقیه طلسم‌شکسته ارتجاع، در تنگنای شقه و بحران درونی و در زیر ضرب طرد و تحریم بین‌المللی، نسبت به پیامدهای تفرقه در باندهای حاکمیت به سرکردگان نظام هشدار داد و در تلاش برای برون‌رفت از مهلکه بحرانها، باز هم بر طبل سیاستهای انقباضی و بی‌دنده و ترمز رژیم کوبید.
خامنه‌ای در این دیدار که کلیه سردمداران رژیم در آن حضور داشتند، با اشاره به آتش‌افروزیهای سیاسی میان جناحها و عناصر مختلف جناحها و تبدیل آن به شکافهای غیرقابل اصلاح و زخم‌های غیرقابل علاج، هشدار داد.
ولی‌فقیه ارتجاع در قبال طرد و تحریم جهانی رژیم، بر ادامه سرپیچی از قطعنامه‌های شورای ا منیت و غنی‌سازی بی‌دنده و ترمز تأکید کرد و با رد مذاکره و جام زهر عقب‌نشینی، گفت: ما با دلایل واضح، مذاکره با آمریکا را رد کرده‌ایم، چرا که مذاکره در سایه تهدید و فشار و ارعاب را مذاکره نمی‌دانیم.

به‌دنبال اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع در مورد احتمال وقوع جنگ، سپاه پاسداران ضد‌مردمی با صدور بیانیه‌یی برای آن‌چه که «رویارویی سخت» می‌نامید، اعلام آمادگی کرد.

اکنون با نگاهی به وقایع هفته گذشته، این سؤال مطرح می‌شود که آیا هشدارهای ولی‌فقیه طلسم‌شکسته ارتجاع و اعلام آمادگی ارگانهای جنگ و سرکوب رژیم با «رویارویی سختی» که در پیش است، آیا می‌تواند رژیم را از سرنگونی برهاند. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که پاسخ منفی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4cc1447-815a-4f17-87c9-1e680677152f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات