728 x 90

انتقال اجباري اشرف,انتخابات عراق,دخالت رژيم در عرا

میسون دملوجی و عالیه نصیف جاسم، از رهبران العراقیه، فشارهای وارده بر ساکنان اشرف را محکوم کردند

-

میسون الدملوجی سخنگوی لیست العراقیه
میسون الدملوجی سخنگوی لیست العراقیه
میسون دملوجی، سخنگوی العراقیه و عالیه نصیف جاسم، از رهبران العراقیه، فشارهای وارده بر ساکنان اشرف را محکوم کردند و خواستار رفتار با آنها براساس مصالح عراق و اخلاق عربی و اسلامی شدند.
میسون دملوجی، سخنگوی العراقیه، طی یک موضع‌گیری، اظهارات سفیر رژیم ایران در عراق را تجاوز به حاکمیت عراق خواند و در رابطه با حضور سازمان مجاهدین در عراق تصریح کرد: امروز سازمان مجاهدین خلق هیچ تهدیدی علیه ایران و یا هر دولت دیگری ندارد و رفتار با این پرونده باید بر اساس مصالح عراق و دربرگیرنده شهامت و اخلاق عربی و اسلامی باشد.
به گزارش خبرگزاری نینا میسون الدملوجی، سخنگوی رسمی العرقیه، در پاسخ به اظهارات سفیر ایران که گفته بود علیه کسانی که ایران را متهم به دخالت در امور عراق کرده‌اند، دعوی قضایی خواهد کرد، گفت: سفیر ایران و یا هر کشور دیگری حق ندارد اظهاراتی کند که سعی در ساکت کردن ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی عراق یا وزارت کشور عراق باشد. وی تأکید کرد که اسلحه و مواد انفجاری که برای قتل عراقیان به‌کار گرفته می‌شود، تماماً از ایران می‌آید.

میسون الدملوجی در اطلاعیه مطبوعاتی امروز گفت: اما در رابطه با پرونده مجاهدین خلق که در زمان ایاد علاوی قرارگاه اشرف خلع سلاح شده‌اند، امروز سازمان مجاهدین خلق هیچ تهدیدی علیه ایران و یا هر دولت دیگری ندارد و رفتار با این پرونده باید بر اساس مصالح عراق و دربرگیرنده شهامت و اخلاق عربی و اسلامی باشد.
دملوجی اظهارات سفیر را تجاوزی به حاکمیت عراق توصیف کرد که باعث ایجاد روابط طبیعی و متوازن بین دو کشور همسایه، نمی‌گردد.

هم‌چنین خانم عالیه نصیف جاسم از رهبران العراقیه، در اظهاراتی به العرب الیوم گفت: اظهارات سفیر ایران، دانایی‌فر، غیرمسئولانه است. وی افزود: تهدیداتی که دانایی‌فر مبادرت به آن کرده، دورانش سپری شده است و این موجب خشم رهبران عراق می‌گردد.
به گزارش العرب الیوم خانم عالیه نصیف جاسم فراخوانهایی که ایران اخیراً برای اخراج مجاهدین خلق از عراق صادر کرده است را مورد انتقاد قرارداد. وی گفت: این اظهارات غیرقابل قبول می‌باشد، به‌ویژه این‌که آنها از نظر انسانی پناهنده در عراق بشمار می‌روند و در کمپ اشرف مستقر هستند و از حمایتهای بین‌المللی برخوردار می‌باشند. هم‌چنین عالیه نصیف، از رهبری لیست العراقیه، ساکنان اشرف را مهمانان مردم عراق توصیف کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e50e10f-e780-4644-87f4-a1401097fa3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات