728 x 90

سنگسار,

توطئه رژیم آخوندی برای سنگسار ۴زن از طریق گرفتن اقرار از سکینه محمدی

-

اعتراض ایرانیان آزاده نسبت به صدور حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی
اعتراض ایرانیان آزاده نسبت به صدور حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی
رژیم آخوندی به‌منظور به اجرا درآوردن حکم قرون‌وسطایی و ضدانسانی سنگسار علیه چهار زن در زندان تبریز، فاطمه محمدی آشتیانی را با قرار دادن وی در زیر شکنجه مجبور به اجرای یک شوی تلویزیونی علیه خودش کردند.
سه‌شنبه‌شب، صدا و سیمای خامنه‌ای، مصاحبه‌یی از سکینه محمدی آشتیانی پخش کرد که براساس آن، وی که در خطر سنگسار و اعدام قرار دارد، به ارتکاب زنا و قتل همسرش اعتراف کرد و به بیان اعترافاتی علیه خود و وکیلش، محمد مصطفایی پرداخت و او را متهم به سوء‌استفاده کرد.
جاوید کیان وکیلی که به همراه محمد مصطفایی، وکالت سکینه محمدی آشتیانی را برعهده دارد، از تحت فشار بودن فرزندان سکینه محمدی و اخذ این فیلم از این زن زندانی تحت فشار و ضرب‌وشتم خبر داد.
محمد مصطفایی نیز در واکنش به شوی تلویزیونی رژیم گفت: دستگاه قضایی باید بداند نمی‌توان با خشونت و زور و اجبار و ساختن صحنه‌های دروغین و تخریب، کارها و رفتارش را توجیه کند. سکینه محمدی شب گذشته در حالی بر صفحه تلویزیون حاضر شد و علیه خود و وکیلش سخن گفت که بعد از توقف اجرای حکم سنگسار، پرونده‌اش هم‌چنان در هاله‌یی از ابهام قرار دارد.
جاوید کیان گفت: خانم محمدی را به اتاق ۳۷ زندان تبریز برده و علیه خودش از او اعترافات گرفته‌اند. اما این اعترافات در شرایط عادی نبوده بلکه براساس اخباری که دارم، به‌شدت خانم محمدی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و کتک زده و وادار به انجام چنین مصاحبه‌یی کرده‌اند. کار خطرناک دیگری هم که انجام داده‌اند، این است که از چند نفر از اعضای خانواده و بستگان خانم محمدی هم علیه او فیلم گرفته‌اند.
آقای کیان افزود: رفته‌اند سراغ خانواده خانم محمدی که افرادی به‌شدت مذهبی هستند و از چند نفر از آنها علیه سکینه فیلمی گرفته‌اند مبنی بر این‌که سکینه مرتکب زنا شده و باید مجازات شود.
وکیل سکینه محمدی افزود: از طریق سایر موکلینم در بند زنان زندان تبریز اطلاع یافتم که سکینه تحت فشار و زیر کتک شدید مجبور از مصاحبه تلویزیونی شده است. وی گفت هم‌اکنون جان چهار زن در خطر سنگسار و اعدام است، مریم قربان‌زاده یکی از این قربانیان است که با اعتراضاتی که به سنگسار خانم محمدی شد، حکم سنگسار خانم قربان‌زاده را یک ماه‌ونیم پیش تبدیل به اعدام کردند و به اجرای احکام فرستاده‌اند و هر لحظه امکان دارد این زن اعدام شود. مریم قربان‌زاده در زندان به‌سر می‌برد و محکوم به سنگسار شده بود، اما بعد از سر و صداهایی که درباره پرونده سکینه محمدی شد، نوبخت، معاون دادستان تبریز، پرونده مریم قربان‌زاده را با این بهانه که ممکن است این پرونده هم سر و صدا ایجاد کند و چهره نظام را زیر سؤال ببرد، به شعبه ۱۲ کیفری استان فرستاد و این شعبه حکم سنگسار خانم قربان‌زاده را به «دار آویختن» یعنی اعدام تبدیل کرد. یعنی در اصل بعد از افشاگری‌هایی که درباره خانم محمدی صورت گرفت، مجازات سنگسار خانم قربان‌زاده با درخواست معاون دادستان تبریز به اعدام تبدیل شد و حکم هم خیلی سریع به شعبه اجرای احکام فرستاده شد و هر لحظه امکان دارد که این حکم به مرحله اجرا درآید.
آذر باقری، قربانی دیگری است که از ۱۴سالگی با حکم سنگسار در زندان به‌سر می‌برد. آقای کیان درباره پرونده آذر باقری می‌گوید: خانم باقری از ۱۴سالگی، یعنی از ده سال قبل در زندان است. تمام مراحل قضایی را پیگیری کردیم. ۶بار حکم سنگسار دادند، اما به تازگی سنگسار ایشان تبدیل به شلاق حد شده و پرونده باز به دیوان عالی کشور رفته و اگر دیوان این حکم را نقض نکند، از سنگسار نجات پیدا می‌کند و اگر نقض کند، حکم سنگسار اجرا خواهد شد. اما خطر این است که شلاق ایشان به گونه‌یی است که باید به پشت بدون لباس او صد ضربه بزنند که در اکثر موارد این گونه شلاق به ضایعه نخاعی منجر می‌شود.

جاوید کیان درباره حکم سنگسار قربانی دیگری به نام کبری بابایی گفت: همسر او در تبریز اعدام شده و کبری در خطر سنگسار قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d836531-5792-4bb2-abaa-dca65e7878c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات