728 x 90

حمله به اشرف,

شیخ خلف‌العلیان: هر حکمی علیه ساکنان اشرف یک حکم ظالمانه است

-

خلف العلیان
خلف العلیان
شیخ خلف‌العلیان رئیس شورای گفتگوی ملی عراق حکم دستگیری ۳۸تن از ساکنان اشرف را دیکته‌شده از طرف رژیم ایران به عراق دانست و گفت: ما در برابر این احکام و برای دفاع از این میهمانان عزیز که میهمانان مردم عراق هستند خواهیم ایستاد
به‌نوشته مرکز اطلاع‌رسانی ملف وی طی مصاحبه‌یی گفت: ”اگر حکمی باشد با هدف سیاسی و تحت تاثیر فشارهای خارجی صادر شده است. سازمان مجاهدین نه در گذشته و نه در حال در هیچ عمل خصمانه‌ای علیه مردم عراق شرکت نکرده‌اند، این سازمان در داخل قرارگاههایش بوده است، به عرفها و معاهدات التزام کامل داشته و مطلقاً هیچ توافقی را نقض نکرده است“.
خلف‌العلیان افزود: ”هر حکمی از این نوع یک حکم ظالمانه، غیرقانونی و مخالف عرفها و معاهدات بین‌المللی محسوب می‌شود، این سازمان همان‌طورکه قبلاً هم گفته‌ایم با موافقت دولت عراق در این‌جا حضور دارد و در همه کشورهای جهان دفتر دارد لذا نباید دولت عراق برای به‌دست آوردن دستاوردها و یا منافع مشخص به فشارهای رژیم ایران تسلیم شود بلکه باید به قطعنامه‌ها و کنوانسیونهای بین‌المللی ملتزم بوده و از سازمان مجاهدین در برابر هر حمله و هر نقض قانونی که بر اعضایش تاثیر بگذاری حفاظت نماید“.

شیخ خلف‌العلیان افزود ”هدف از دامن زدن به چنین موضوعی در شرایط حاضر ایجاد فضای مناسب برای اقدامات مشخصی در آینده و مشاهده عکس‌العمل سازمانها، احزاب، جریانات و شخصیتهای ملی است تا به اتخاذ چنین تصمیماتی در آینده کمک نماید لذا ما با شدت در برابر چنین تصمیماتی می‌ایستیم و از همه عراقیان مخلص می‌خواهیم تا در کنار این سازمان ایستاده و از آن حمایت کنند“.

شیخ خلف‌العلیان افزود آن‌چه که در رابطه با ارتکاب اعمال خصمانه از سوی سازمان مجاهدین علیه مردم عراق گفته می‌شود چیز جز لاطائلات عاری از واقعیت نیست که علیه آنها جعل شده است هم‌چنان‌که الآن قضایای بسیاری علیه شخصیتها و احزاب ملی جعل می‌شود و دستگیر‌شدگان در این دعواها را مجبور به اعترافات باطل علیه شخصیتهای معینی می‌کنند همان کاری که علیه شخص من و بسیاری ازشخصیتها کردند پس نتیجه می‌گیریم که این حرفها عاری از واقعیت است من فکر نمی‌کنم که این سازمان در هیچ حمله و یا آزاد و اذیتی علیه مردم عراق شرکت کرده باشد.

شیخ خلف‌العلیان گفت ”بنظر من در چنین شرایطی و به‌دلیل تشکیل دولت و بسیاری امور دیگر فشارهای زیادی از سوی رژیم ایران برای به‌دست آوردن چنین تصمیمات و یا چنین احکامی علیه اعضاء سازمان وجود دارد ولی انشاء الله این تصمیمات عملی نخواهد شد و ما در کنار عراقیان مخلص با تمام توان در برابر این احکام و برای دفاع از این میهمانان عزیز که میهمانان مردم عراق هستند خواهیم ایستاد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91d64316-0c67-42d6-8783-bc7917b8abdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات