728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,دخالت رژيم در عراق,

نگرانی سفارت آمریکا در بغداد از قاچاق نفت و بنزین به ایران

-

قاچاق نفت از منطقه مرزی حاج عمران
قاچاق نفت از منطقه مرزی حاج عمران
قاچاق نفت و بنزین عراق به ایران نگرانی دولت آمریکا را برانگیخته است. افشای این قاچاق که تاکنون به‌طور گسترده جریان داشته، پس از اعمال تحریمهای یک جانبه آمریکا صورت گرفت. براساس یکی از بندهای قانون جدید تحریمهای آمریکا، هر شرکتی که ۲۰۰هزار دلار یا بیشتر فرآورده‌های نفتی تصفیه‌شده به رژیم ایران بفروشد یا در طول یک سال و به‌تدریج بیش از یک میلیون دلار فرآورده‌ نفتی به این رژیم تحویل بدهد، مشمول تحریمهای آمریکا قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس گفت: قاچاق نفت و فرآورده‌های آن از عراق به ایران، مردم عراق را که خود از نظر سوخت در مضیقه هستند، خشمگین کرده است. سخنگوی سفارت ایالات متحده در بغداد با اظهار نگرانی از قاچاق بنزین از کردستان عراق به ایران گفته است که ایالات متحده این موضوع را به‌دقت تحت نظر دارد. مقامهای دولت کردستان عراق صدور قاچاق بنزین به ایران را تأیید کردند. اما مقامهای کردستان می‌گویند دولت نوری مالکی خود از دو ایستگاه بهره‌برداری در جنوب عراق به ایران نفت خام صادر می‌کند.

خبرنگار آسوشیتدپرس که خود از منطقه حاج‌عمران دیدن کرده، از وجود صف طولانی تانکرهای حمل بنزین در انتظار عبور از مرز به داخل ایران خبر داده است. یکی از رانندگان این تانکرها گفت که مقصد وی بندر خمینی در استان خوزستان ایران است.

برخی کارشناسان بر این باورند که قاچاق نفت و فرآورده‌های نفتی از کردستان عراق از دهه ۹۰ میلادی آغاز شده و در حال حاضر که تحریمهای یک‌جانبه آمریکا اعمال شده، افشا شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9961a3a-ea09-4b63-ab7d-273805580f27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات