728 x 90

17 ژوئن,

رویتر: تبعیدیان ایرانی خواستار تحریمهای سرسخت‌تر علیه تهران شدند

-

گردهمایی عظیم ایرانیان در تاورنی به حمایت از قیام و اشرف
گردهمایی عظیم ایرانیان در تاورنی به حمایت از قیام و اشرف
خبرگزاری رویتر گزارش داد: یک گروه ایرانی تبعیدی با پشتیبانی سیاستمداران بین‌المللی، روز شنبه گفت اگر قدرتهای جهان خواهان مهار کردن برنامه هسته‌ای ایران هستند، تحریمهای بسیار سر سخت‌تر باید بر تهران اعمال شود.
حامیان شورای ملی مقاومت ایران که مقر آن در فرانسه می‌باشد، یک استادیوم موقت در شمال پاریس را پر کردند که رئیس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد را محکوم کنند و خواستار فشار بیشتر بر تهران شوند.

جان بولتن، سفیر اسبق آمریکا در ملل‌متحد و نخست‌وزیر سابق اسپانیا خوزه ماریا ازنار همراه با صد قانونگذار از تمام اروپا، خاورمیانه و آمریکای شمالی مخالفت خود با احمدی‌نژاد را ابراز کردند.
ازنار با اشاره به اعتراضاتی که در پی انتخاب احمدی‌نژاد در سال ۲۰۰۹ به وقوع پیوست گفت، ”جامعه بین‌المللی یک فرصت بسیار مهم را پارسال با عدم حمایت قوی از مبارزین آزادی در خیابانهای ایران، از دست داد“ .
او به رویترز گفت، ”ما هم‌چنان تحریمهایی که به نظر من کافی نیستند را تایید می‌کنیم“ .

بولتن گفت این حرکت ملل‌متحد تهاجم کافی نداشت. او به رویترز گفت، ”فکر نمی‌کنم تحریمات، این رژیم را از دست‌یابی به سلاحهای هسته‌ای باز دارد“ .
یک سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران گفت حدود هزار اتوبوس، حامیان را به این گردهمایی منتقل کرد، و اینکه ”دهها هزار نفر“ شرکت کردند.
رویتر افزود: شورای ملی مقاومت حامیانی در تمام اروپا و آمریکا دارد و اولین گروهی بود که برنامه هسته‌ای مخفی ایران را در ۲۰۰۲ افشا کرد.
رهبر شورای ملی مقاومت مریم رجوی به این گردهمایی گفت که برای تغییر ایده‌ها در تهران، دنیا باید از دست حاکمان فعلی خلاص شود.
وی گفت، ”از دیدگاه ما، قطعنامه جدید شورای امنیت و تحریمهای تکمیلی آمریکا و اروپا لازم هستند، اما ناکافی… ما از شما می‌خواهیم که خرید نفت و گاز از این رژیم را همین الان متوقف کنید“ .
وی گفت، ”مردم ایران البته خواستار بسیار بیشتر از این هستند. آنها خواهان رفتن این رژیم هستند“ . … .
اروپا این گروه را از لیست سیاه تروریستی خود سال گذشته حذف کرد اما رجوی گفت خیلی از حسابهای بانکی آن هنوز منجمد هستند.
وی گفت، ”ما خواهان آن هستیم که همه محدودیتهایی که در مقاومت ایران در اروپا و آمریکا اعمال شده است برداشته شود“ ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/206b623c-598e-4ba7-a922-0bdd34902cfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات