728 x 90

20-30خرداد-فراخوان,

گلباران آرامگاه شهیدان راه آزادی در بهشت زهرا

-

مزار شهید قیام سهراب اعرابی
مزار شهید قیام سهراب اعرابی
در سالگرد شهادت جانباختگان راه آزادی، روز ۲۵خرداد، تعداد زیادی از مردم تهران همراه با خانواده‌های شهیدان قیام بر سر مزار آنها در بهشت زهرا تجمع کرده و با نثار گل و روشن کردن شمع نسبت به آنها ادای احترام کردند.

به گزارش فعالین حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران، این مراسم از ساعت ۱۷ ، در بهشت زهرا آغاز شده و هم‌چنان سیلی از جمعیت به سوی آرامگاه شهیدان روان است. مردم با حضور بر سر هرکدام از آرامگاهها و قرار دادن شاخه‌های گل، یاد این شهیدان را گرامی می‌دارند. از جمله این شهیدان که سال گذشته در همین روز به شهادت رسیدند، سهراب اعرابی، محرم چگینی و رامین رمضانی می‌باشند.  

از طرفی دیگر از ظهر امروز انبوهی از نیروهای سرکوبگر برای ایجاد جو رعب و وحشت  در سطح بهشت زهرا مستقر شدند. عمده تجمع نیروهای سرکوبگر بر آرامگاه جانباختگان راه آزادی می‌باشد. نیروهای ویژه سپاه پاسداران (لباس شخصیها) به‌صورت گسترده‌ای در میان مردم حضور دارند و برخوردهای وحشیانه نسبت به حاضرین دارند.

نیروهای سرکوبگر حساسیت زیادی بر روی موبایلها دارند و کسانی که حتی قصد جواب دادن به تلفنهای خود دارند مورد یورش نیروهای ویژه سپاه پاسداران (لباس شخصیها) قرار می‌گیرند. برخوردهای آنها تحریک آمیز، خشن و ضدانسانی است.
گزارشها حاکی از آن است که در جریان درگیریهایی که بین مردم و مزدوران امنیتی رژیم در مقابل در بهشت زهرا رخ داد حداقل ۳۰ نفر دستگیر و ده‌ها تن مجروح شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41c2769c-90f6-4315-a024-11f212682de6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات