728 x 90

-

وضعیت جسمی‌زندانی سیاسی حمید حائری رو به وخامت گراییده است

-

حمید حائری
حمید حائری
کانون حمایت از خانوده‌های جانباختگان و بازداشتیها با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جسمی‌زندانی سیاسی حمید حائری منتشر کرد متن اطلاعیه به شرح زیر است:
بنابه گزارشات رسیده " وضعیت جسمی‌زندانی سیاسی حمید حائری رو به وخامت گراییده است او نزدیک به ۹ روز است که در سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و داروبه‌سر می‌برد. زندانی سیاسی حمید حائری ۵۷ ساله از ۶ خرداد ماه در اعتصاب غذا و داروبه‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال بی‌دلیلش به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ و فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات، به اعتصاب غذا روی آورده است. وضعیت جسمی او بدلیل اعتصاب در معرض خطر جدی قرار دارد.

لازم به یادآوری است که آقای حمید حائری در تاریخ۱۵ آذر ۱۳۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او به مدت ۷۴ روز در سلولهای انفرادی به‌سر برد. در طی این مدت تحت شکنجه‌های جسمی و روحی و تهدیدات بازجویان قرار داشت از جمله تهدیدات بازجویان انتقال همسر و دختر ایشان به زندان کهریزک بود. سپس او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند. آقای حائری اخیرا در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط فردی به‌نام محمد مقیسه‌ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل‌عام زندانیان سیاسی ۶۷ به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.
او از زندانیان سیاسی دهه ۱۳۶۰ می‌باشد و به مدت ۳ سال در زندان تحت شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی به‌سر بردند.
کانون حمایت از خانواده‌های جان باختگان و بازداشتی ها، انتقال زندانیان سیاسی حمید حائری با شرایط حاد جسمی به سلولهای انفرادی و تحت فشار قرار دادن او را محکوم می‌کند و از کمیسر عالی حقوق‌بشر و سایر مراجع بین‌المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی می‌باشد.

کانون حمایت از خانوده‌های جانباختگان و بازداشتی ها
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4187ef86-d459-4482-9432-891819d6b17f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات