728 x 90

-

پیامدهای نشت نفت در خلیج مکزیک

-

تصویر ماهواره یی از لکه نفتی خلیج مکزیک
تصویر ماهواره یی از لکه نفتی خلیج مکزیک
با انفجار سکوی نفتی بریتش پترولیوم که یک ماه پیش رخ داد و یازده کشته برجای گذاشت، روزانه حدود پنج هزار بشکه نفت خام وارد آبهای خلیج مکزیک می‌کند.
اخیرا مهندسان شرکت نفتی بی‌پی موفق شدند بخشی از نفتی را که از چاه نفتی فوران می‌کند با لوله به داخل یک نفتکش هدایت کنند. مهندسان یک لوله دو کیلومتری نفت را از دهانه چاه به داخل یک نفتکش در همان نزدیکی منتقل می‌کنند. آنها با هدایت یک رباط که به زیر آبها فرستاده شده است لوله‌یی به قطر 53 سانتی متر را وارد دهانه چاه نفت کرده‌اند، انتهای این لوله به یک نفتکش متصل شده است.
نمایندگان کنگره آمریکا خواهان مجازات احتمالی شرکتهای نفتی شده‌اند. چارلز شومر سناتور دموکرات از ایالت نیویورک و عضو کمیته قضایی سنای آمریکا گفت: شرکت بریتش پترولیوم باید این هزینه‌ها را تقبل کند و مالیات دهندگان آمریکایی نباید تاوان اشتباه کمپانیهای نفتی را بپردازند. گرچه تحقیقات کنگره درباره چگونگی وقوع این حادثه به تازگی آغاز شده اما یک هیأت مجلس نمایندگان تعدادی از مشکلات بالقوه در وسائل و تجهیزات حفاری را کشف کرده که می‌تواند در این انفجار نقش داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b89a636-452b-4e1b-a4b8-67a9e56c604b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات