728 x 90

-

بی.بی.سی جهانی: «نئاندرتالها»

-

بی.بی.سی
بی.بی.سی
دانشمندان کشف کرده‌اند که همه ما از اجداد انسانهای اولیه یا «نئاندرتالها» هستیم. نئاندرتالها یک تیره خاص از نژاد انسانها بودند که به‌طور اسرار آمیزی حدود 25هزار سال پیش ناپدید شدند. مطالعه DNA آنها نشان می‌دهد که آنها با انسان تکامل یافته امروزی درآمیختگی داشتند. به این معنی که اروپاییها و آسیاییهایی امروزه، به‌عنوان بخشی از ساختمان ژنتیکی‌شان DNA نئاندرتالها را دارند.

60هزار سال پیش اجداد ما در آفریقا سکونت داشتند. آنها سپس به سراسر جهان گسترش یافتند و سایر نژادهایی را که امروزه در کره زمین وجود دارد، تشکیل دادند. نسل آنها قبل از انقراض با نوع دیگر بشری، شبیه به نسل کنونی یا نئاندرتالها درآمیختند.
این جمجمه یک انسان تکامل یافته است. جمجمه نئاندرتالها قدری کشیده‌تر است. اکثر دانشمندان معتقد بودند که این دو، از نژادهای مختلف بشری هستند و هیچ ارتباطی میان آنها وجود ندارد. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنها با هم درآمیخته بودند. تمامی انسانهای غیر آفریقایی که امروزه وجود دارند، از نژاد نئاندرتالها هستند.
محققان DNA فسیل ناندرتالها را با DNA انسانهای امروزی مقایسه کردند. آنها متوجه شدند که 2 درصد از DNA نئاندرتالها در اروپاییها و آسیاییها وجود دارد.
تحقیقات بیشتر نشان خواهد داد که نئاندرتالها چگونه می‌زیستند. این تحقیقات می‌تواند پرتو بیشتری بر مبدأ انسانهای کنونی بتابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb3fb46d-a1fa-4ff9-9214-91b266d5bb98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات