728 x 90

انتخابات عراق,

هوشیار زیباری نسبت به دخالت کشورهای همسایه در عراق هشدار داد

-

هوشیار زیباری وزیرخارجه عراق
هوشیار زیباری وزیرخارجه عراق
هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه گاردین بدون نام بردن از رژیم ایران، نسبت به دخالتهای کشورهای همسایه در امور عراق هشدار داد و گفت: وضعیت انجماد سیاسی که عراق از آن رنج می‌برد، کشورهای همسایه را برای دخالت کردن در عراق ترغیب می‌کند.

وی افزود، این دولتها به دلیل عدم توان ما برای برقراری حکومت وحدت فعال که بقیه به آن احترام بگذارند، برای دخالت کردن جرأت پیدا می‌کنند.
روزنامه القدس العربی که این موضع‌گیری را منعکس کرده، نوشت، زیباری به شکلی از اشکال گفت که سوریه و ایران در روند تشکیل حکومت دخالت دارند… . چرا که هر کدام از دولتها معتقد هستند که منافع حیاتی در عراق دارند… .

این روزنامه افزود، آمریکائیها توقع داشتند که تشکیل حکومت به تاخیر بیفتد اما بنظر می‌رسد که الان نسبت به هم‌پیمانی مالکی با لیستهای شیعه به‌خاطر ممانعت از تشکیل حکومت دولت علاوی نگران هستند و این افزون بر بیم آمریکا نسبت به دخالتهای خارجی و به‌طور خاص ایران و سوریه و ترکیه است.

هوشیار زیباری گفت با خروج آمریکائیها، عراق شاهد اقدامات (تروریستی) جدید و مشابهی خواهد بود. اساسی‌ترین اشتباه آمریکائیها در تغییر ماهیت ماموریتشان از آزادی عراق به‌عملیات اشغال و قانونی کردن آن در خلال قطعنامه‌های شورای امنیت بود… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/921a9362-27dd-4590-a347-0f41ecb9b6b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات