728 x 90

-

گوردن براون از نخست وزیری کنار می‌رود

-

گوردون براون کناره میگیرد
گوردون براون کناره میگیرد
روز سه‌شنبه، به دنبال توافق بین لیبرال دمکراتها و محافظه کاران برای تشکیل یک دولت ائتلافی، گوردن براون اعلام کرد از پست نخست وزیری کنار می‌رود.
تلاشهای حزب کارگر برای دست‌یابی به یک توافق با لیبرال دموکراتها به دنبال انتخابات هفته گذشته که هیچ حزبی در آن پیروزی قاطع کسب نکرد روز سه‌شنبه با شکست مواجه شد.

قرار است آقای براون رسماًًًًًًً استعفای خود را به ملکه الیزابت تقدیم کند، در پی آن دیوید کامرون جایگزین وی خواهد شد.
گوردون براون، که حزب کارگر به رهبری او بیش از ۹۰ کرسی خود در مجلس عوام را در انتخابات به حزب محافظه کار باخت، بر خلاف انتظار رقبای سیاسی خود، در ابتدا از استعفا خودداری کرد و برای ادامه حکومت با همکاری لیبرال دموکراتها تلاش کرد.
تصمیم گوردون براون، نخست‌وزیر به سپردن مسئولیت نخستین تلاش برای تشکیل دولتی ائتلافی به محافظه کاران و لیبرال دموکراتها تصمیمی واقع‌گرایانه همراه با هوشمندی سیاسی بود.
گوردون براون، با به‌رسمیت شناختن مقام حزب محافظه کار به‌عنوان حزب اکثریت در مجلس جدید، فردای روز انتخابات گفت حزب محافظه کار می‌تواند بدون تشویش و شتاب به تلاش خود برای حصول به تفاهم با احزاب دیگر ادامه دهد.
با این کار، براون امکان ادامه حکومت خود را، در صورت ناموفق ماندن تلاش دو حزب دیگر، زنده نگهداشت.
براون روز دوشنبه نیز اعلام کرد از رهبری حزب کارگر استعفا می‌دهد. وی ضمن اشاره به شکست حزب در انتخابات گفت ”به‌عنوان رهبر حزب من این موضوع را پیامی به خودم تلقی می‌کنم“ .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31e6b11c-7d82-4e70-8e65-a6c3c9c2084a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات