728 x 90

اعتراضات كارگري,

کارگران خشمگین کارخانه فرنخ قزوین، دست به تجمع اعتراضی زدند

-

تجمع  اعتراضی کارگران کارخانه فرنخ
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فرنخ
روز شنبه جمعی از کارگران کارخانه بحران زده فرنخ به منظور پیگیری مطالبات خود در مقابل درب این کارخانه تجمع کردند.
یکی از کارگران این کارخانه گفت از بهمن ماه تا کنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم و خانواده‌های ما در وضعیت معیشتی نابسامانی قراردارند، هم اکنون تنها ۶۰۰ کارگر استخدام رسمی باقیمانده‌اند و همه کارکران قراردادی به‌صورت سرجمع اخراج شده‌اند و به خیل بیکاران این کشور اضافه شدند.

یکی از کا رگران در این رابطه گفت که هر روز کارگران این کارخانه در دسته‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره به این کارخانه مراجعه می‌کنند اما نه تنها جوابی دریافت نمی‌کنند بلکه با برخوردهای اهانت آمیز مامورین نیروی انتظامی مواجه می‌شوند.
تا به‌حال هیچ مقامی برای پاسخگویی ما وجود نداشته، بلکه برعکس مامورین در مقابل شرکت به‌صورت ثابت برای پراکنده کردن کارگران مستقر کرده‌اند و هرکارگری که بر خواسته‌های برحق خود پافشاری کند مورد توهین و یا کتک واتهاماتی مانند اعتشاشگری قرار می‌گیرد.

کارخانه نساجی فرنخ و مه نخ یکی از واحدهای تولیدی بحران‌زده استان قزوین است که کارگران آن مستمرا از سالها پیش نیز پس از چند مرتبه تجمع در استان به نهاد ریاست‌جمهوری در تهران مراجعه کردندبارها جاده‌ها را مسدود و به هر اقدام دیگری برای دریافت حقوقهای خود مبادت کردند اما مشکل آنها حل نشد.
این کارخانه در گذشته یکی از واحدهای موفق تولیدی صنعت نساجی ایران تلقی می‌شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b0ae8d0-4737-47cc-a45c-e786e1e995cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات