728 x 90

-

نیروی هوایی یکی از نقاط ضعف ارتش رژیم ایران

-

جنگنده اف 5
جنگنده اف 5
مایکل اوهانلون از انستیتو بروکینز در آمریکا به فاکس نیوز گفت: تفاوت بزرگی میان اولین آزمایش هسته‌یی و رسیدن به توانمندی تولید و حمل بمب اتمی وجود دارد. هرچند که رژیمهایی مانند رژیم ایران برای تهدید همسایگان خود چندان نیازی به رسیدن به استانداردهایی که آمریکا برای خود تعیین کرده است، ندارند».

فاکس نیوز گفت، به عبارت دیگر اگر رژیم ایران نتواند یک موشک صد در صد کارا تولید کند، هنوز برای بسیاری کشورها تهدید حیاتی محسوب می‌شود؟ اوهانلون پاسخ داد: باید دشمن را بشناسیم و ضعف و قوت آنرا ارزیابی کنیم. یکی از نقاط ضعف ارتش رژیم ایران نیروی هوایی آن است که از تکنولوژی دهه 1970 استفاده می‌کند. آنها می‌خواهند با دریافت سیستم ضدهوایی جدید از روسیه، این ضعف را جبران کنند. ولی نشانه‌ها تا به امروز حاکی است که نیروی هوایی رژیم تهدیدی محسوب نمی‌شود.

تحلیلگر فاکس نیوز در مورد دخالتهای رژیم ایران در عراق و افغانستان گفت: رژیم ایران پول، سلاح و آموزش به عراق سرازیر می‌کند، به‌رغم این که گفته است دست از این کار برمی‌دارد. هم‌چنین به افغانستان سلاح می‌فرستد و می‌خواهد با همه جناحها در این کشور کار کند تا هرکدام به قدرت برسند، با آنها دوست باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0491be71-21a5-42fa-b7f1-45638ae3b5da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات