728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

تلاشهای رژیم آخوندی برای جلوگیری از صدور قطعنامه تحریمها

-

متکی وزیرخارجه رژیم آخوندی
متکی وزیرخارجه رژیم آخوندی
رژیم آخوندی در وحشت از صدور قریب‌الوقوع قطعنامه جدید  تحریمها در شورای امنیت ملل متحد، متکی وزیر خارجه خود را به وین فرستاد تا به چاره‌جویی بپردازد. به گزارش رسانه‌های خبری حکومتی، متکی وزیر خارجه رژیم آخوندی در دیدار با آمانو دبیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که پیشنهاد مبادله سوخت هم‌چنان روی میز است. وزیر خارجه رژیم گفت: «این ابتکار می‌تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد اعتماد متقابل برای کلیه طرفها از جمله اعتماد ایران نسبت به سایر طرفها محسوب شود».

پیش از این قدرتهای جهانی از جمله آمریکا، دعاوی رژیم در این زمینه را جدی نگرفتند و اعلام کردند، رژیم باید به‌طور کتبی موافقت خود را با خواست جامعه جهانی به دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد.
وزیر خارجه رژیم با ابراز نگرانی از موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ماجراجویی اتمی رژیم، گفت: «البته برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند که این تهدید در واقع یک اشتباه در ترجمه و انتقال صحیح مطلب بوده است… ما از اینکه آنها این مسأله را یک اشتباه بدانند، استقبال می‌کنیم»

در همین حال به گزارش رسانه‌های حکومتی یک کارگزار رژیم به نام جلال ساداتیان که از وی به‌عنوان کارشناس مدیریت استراتژیک نام برده شده، اظهارات متکی را زیر سؤال برد و گفت «هنوز اراده سیاسی لازم برای مبادله سوخت به وجود نیامده است.
این کارگزار رژیم به‌طور ضمنی سفر متکی به وین را بی‌نتیجه تلقی کرد و گفت:   «سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به وین برای مذاکره با آمانو در مورد سوخت راکتور تحقیقاتی تهران باید بسیار پیشتر از این صورت می‌گرفت».

این کارشناس استراتژیک نظام با رد شعارهای دجالگرانه سران رژیم گفت که نباید منکر فشارهای غرب باشیم و خواستار عقب‌نشینی و پذیرش برخی خواسته‌های قدرتهای جهانی شد. وی با ابراز نگرانی افزود: «با توجه به قرار گرفتن در آستانه صدور این قطعنامه برنامه‌ریزی برای ارائه راهکاری که موجب اعتماد سازی ایران و غرب شود ضروری است»
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc9d7e3a-1155-4118-bd44-11a67a4d13bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات