728 x 90

انتخابات عراق,

وفیق السامرایی: «از لگدهای قاطر در حال مرگ بترسید»

-

ژنرال وفیق السامرایی
ژنرال وفیق السامرایی
وفیق السامرایی، مشاور سابق رئیس‌جمهور عراق، طی مقاله‌یی که در روزنامه الشرق الاوسط به چاپ رسید، نوری مالکی را به شدت مورد حمله قرار داد و با ذکر این ضرب المثل عراقی که «از لگدهای قاطر در حال مرگ بترسید»، نسبت به اَعمال غیرمنتظره‌یی که ممکن است مالکی به‌خاطر شکست در انتخابات به آن دست بزند، هشدار داد.

وفیق السامرایی تهدیدات مالکی که گفته بود در صورتی که خواسته‌هایش اجرا نشود ناآرامی ایجاد خواهد شد، را به باد حمله گرفت و با اشاره به وی نوشت: آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که این تهدیدکردنها لگد زدنهای شکست خوردگان است که البته باید نسبت به آن هشیار و حواس جمع بود.

وفیق السامرایی، آن‌گاه به ترد مالکی توسط متحدین سابقش اشاره کرد و نوشت:
ساعتهایی قبل از صدور نتایج انتخابات، مقتدا صدر انتقاد گزنده‌یی از مالکی کرد که بیانگر نفرت از تک روی وی در حاکمیت و پشت کردن او به دموکراسی است. مقتدا صدر هم‌چنین مالکی را از تهدید به تروریسم سیاسی و دولتی پرهیز داد و از وی خواهان کشیده نشدن به سمت تمایلات و خوی سلطه طلبی گردید. عمار حکیم نیز انتقادات واضحی به مالکی کرد. نمی‌توان این موضع‌گیریها را به تصفیه حسابهای سابق تفسیر کرد بلکه باید آنها را ناشی از درک خطر برنامه و راه مالکی بر روی آینده عراق دانست.

مشاور سابق رئیس‌جمهور عراق، افزود: مناطقی در بغداد و شمال و غرب آن نیز مواضع تاریخی در رد مطلق خط مالکی از خود نشان دادند و به این ترتیب، به‌صورت عملی و تئوریک و محاسبه‌یی، ادعای ملی بودن را از وی گرفتند، لذا لازم است که کلیه فراکسیونها بدانند که نخست وزیری مجدد مالکی هیچ مشروعیتی ندارد و همان دوره نخست وزیری وی نیز ناشی از شرایط ویژه و خاص بوده است.
وفیق السامرایی، با اشاره به نتایج انتخابات عراق و استقبال گسترده مردم اعم از شیعه و سنی از لیست العراقیه، نوشت: این بیانگر نوعی یکپارچگی ملی برجسته است.
وی خواهان ائتلاف کردستان و العراقیه شد و نوشت در این صورت به حکومتی ملی دست پیدا خواهیم کرد که عراق را به سمت ساحل امن هدایت خواهد کرد و صحبتهای عقب مانده با نامهای فرقه‌گرایی به پایان خواهد رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a971695-9d17-4e82-8d4f-8a6f2f5eb6fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات