728 x 90

-

«ندا آقا سلطان» تمامی کاندیدهای انتخابات رژیم را نفی می‌کرد

-

ندا آقاسلطان شهید ملی در قیام سراسری مردم ایران
ندا آقاسلطان شهید ملی در قیام سراسری مردم ایران
کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان، شهید قیام سراسری، یکبار دیگر تأکید کرد که شرکت ندا در قیام ربطی به انتخابات و کاندیداهای رژیم نداشت، بلکه فرصتی برای فریاد آزادی پیدا کرده بود.
کاسپین ماکان، در اجلاسی به نام اجلاس ژنو برای بردباری حقوق‌بشر و دموکراسی، که از سوی ملل‌متحد و ارگانهای حقوق‌بشری ترتیب داده شده بود، گفت ندا در زمان فعالیتهای انتخاباتی از سوی کاندیداهای مختلف رژیم را نفی کرد. او فکر می‌کرد همه کاندیداها مثل هم هستند. او می‌گفت رای مردم است که مهم است و به آن اهمیت می‌داد.

کاسپین ماکان افزود: انتخابات فقط یک نمایش بود که رژیم کاندیداهایش را از قبل مشخص کرده بود و تصمیمها از قبل گرفته شده بود و نیازی به رای مردم نبود. ندا هرگز رای نداده بود و منهم با او موافق بودم. ما در انتخابات شرکت نکردیم زیرا شرکت ما به‌نحوی، بیانگر حمایت از رژیم بود. رژیم می‌گفت مردم برای حمایت از دولت رأی دادند و ندا می‌گفت رژیم مردم را به تمسخر گرفته و حقه و کلک می‌زند.

ماکان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد زیادی از جوانان نمی‌دانستند موسوی چه کسی است و از سابقه او خبر نداشتند. آنها نمی‌دانستند که او قبلاً نخست‌وزیر بوده و در حذف هزاران روشنفکر و زندانیان سیاسی و تبعیدشدگان دست داشته است.

کاسپین ماکان که سفرش به ژنو به منظور شرکت در اجلاس شورای حقوق‌بشر بود هم‌چنین، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ندا از هیچ یک از کاندایدهای رژیم حمایت نکرده بود، و از اولین روز به تظاهراتی که پس از انتخابات شروع شد، پیوست. ندا دید ظرفی فراهم شده که می‌توان در آن آزادی‌خواهی را فریاد کرد».
وی گفت ندا گفته بود: «من مسئولیت دارم، وظیفه دارم که از آزادی دفاع کنم».

کاسپین ماکان با تأکید بر اینکه ندا با شلیک گلوله از سوی مزدوران رژیم به شهادت رسید، گفت: «تمام جهان باید در مقابل این رژیم واکنش نشان دهد. این یک جنایت دردناک ضدبشری است که باعث شد چهره این دیکتاتوری سیاه را به جهانیان نشان دهد».

وی افزود: شهادت ندا زندگی مرا عوض کرد، من یکسال قبل هرگز تصور نمی‌کردم که امروز این‌جا باشم… احساس می‌کنم که باید کارهای سختی برای دموکراسی در ایران، برای نشان دادن آنچه که در ایران گذشت و آنچه که می‌گذرد و نشان دادن چهره اصلی رژیم، انجام دهم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6f16090-9d27-4baa-9a7a-677cdc825016"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات