728 x 90

-

ثبات عراق، نیازمند تجدید توافقنامه «سوفا» است

-

علی یونس
علی یونس
علی یونس نویسنده و تحلیلگر سیاسی از واشنگتن در مصاحبه با تلویزیون العربیه گفت: ژنرال اودیرنو فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق ماه گذشته در واشنگتن میزان نگرانی دولت آمریکا حول بی‌ثباتی در عراق بعد از این انتخابات و نفوذ رژیم ایران را بیان کرد و این حرف تحلیل‌گران نظامی در واشنگتن و حرف دولت آمریکا و ارتش آمریکا نیز همین را می‌گوید. بر اساس این پیش‌بینی ها، بنظرم در کاخ سفید و پنتاگون بحثهایی حول چگونگی رفتار دولت آمریکا با دولت آینده عراق جریان دارد.

وی افزود: … . سرنوشت عراق و آینده عراق در دست رأی دهنده عراقی و نوع دولت آینده عراق است… اگر این دولت به‌عنوان دولت ملی عراق عمل کند و نه همان‌طوریکه واشنگتن می‌گوید وابسته به ایران باشد، آمریکا صحبت دیگری خواهد داشت به این معنی که آمریکاییها عقیده دارند که آینده عراق و ثبات عراق به بقا و حضور نیروهای آمریکایی در عراق متکی است و این نیاز به یک توافقنامه بین آمریکا و عراق و تجدید توافقنامه سوفا دارد. پس به نظر واشنگتن دولت عراق و دولت آمریکا باید گفتگوهایشان راحول این توافقنامه از سربگیرند تا اینکه نیروهای آمریکایی طولانی‌تر در عراق باقی بمانند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac3c5703-9df8-40d8-a73d-86e141f2e1ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات