728 x 90

-

اجلاس کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل‌متحد در نیویورک

-

سرکوب زنان در ایران
سرکوب زنان در ایران
سازمان ملل‌متحد با حضور نمایندگان کشورهای عضو و نهادهای وابسته به این سازمان پنجاه‌وچهارمین اجلاس کمیسیون مقام زن را در شهر نیویورک برگزار کرد. این اجلاس که تا 12روز دیگر ادامه خواهد داشت، با سخنرانی گارن نظریان رئیس کمیسیون مقام زن آغاز به‌کار کرد. این جلسه موقعیتی فراهم کرده تا به بررسی دستاوردهای اجلاس پکن بپردازد و اقدامات لازم را برای تحقق کامل تصمیمات آن به‌عمل آورد. آشال روز میگرو معاون دبیرکل سازمان ملل‌متحد که از سخنرانان این جلسه بود، بر تلاش برای متوقف کردن خشونت علیه زنان و تأکید داشت.

وی گفت خشونت یکی از نمونه‌های بارز تبعیض علیه زنان است. به‌خصوص خشونت جنسی که در دوران جنگ و به‌عنوان ابزار جنگیدن با دشمن از آن استفاده می‌شود. نماینده صندوق توسعه سازمان ملل برای زنان نیز توانمند سازی و اشتغال زنان را محور سخنرانی خود قرار داده بود. شیلی، اسپانیا، انگلستان، نیوزلند و بسیاری از کشورها گزارش خود را در مورد وضعیت زنان ارائه دادند.

در نخستین روز اجلاس کمیسیون مقام زن محور اصلی بحثها و سخنرانیها محو خشونت علیه زنان، بهبود وضعیت اقتصادی آنها، دستمزد برابر و هم‌چنین تغییر هنجارهای اجتماعی که دختران را جنس دوم می‌داند بود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت ملل ‌متحد باید اکنون تعهد خود برای معرفی یک رئیس قدرتمند برای ریاست این کمیسیون نشان دهد… خانم ویویَن ردینگ (Viviane Reding) معاون کمیسیون اروپا در امور عدالت و تساوی جنسیتی گفت بحثها در مورد حقوق زنان زیاد بوده اکنون وقت عمل است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3496d11-240f-40d6-85cc-66657f79c899"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات