728 x 90

انفجارات عراق,دخالت رژيم در عراق,

شاهوانی: انفجارهای چهارشنبه خونین بغداد، در ارتباط با نیروی تروریستی قدس رژیم ایران بوده است

-

محمد شاهوانی رئیس سابق اداره اطلاعات عراق
محمد شاهوانی رئیس سابق اداره اطلاعات عراق
محمد شاهوانی رئیس اداره اطلاعات سابق عراق فاش ساخت کسانی که در انفجار چهارشنبه خونین بغداد که 400کشته بر جای گذاشت دست داشتند، در ارتباط با نیروی تروریستی قدس رژیم ایران بودند

شاهوانی که با تلویزیون الشرقیه مصاحبه می کرد گفت: شخصا اطلاعات و اسناد کاملی حول انفجارهای خونین بغداد پنج روز قبل از وقوع انفجار به نوری المالکی نخست‌وزیر تحویل دادم. ولی دولت عراق هیچگونه اقدامی برای توقف این انفجارها به‌عمل نیاورد

وی در این مصاحبه گفت: بگذارید با شما در مورد انفجارهای چهارشنبه خونین بغداد صحبت کنم من در آن موقع رئیس سرویس اطلاعات عراق بودم و اطلاعاتی دریافت کردیم که بعد از نزدیک به 4 تا 5روز دیگر شاهد انفجارهای بزرگی در این مناطق خواهیم بود. این اطلاعات را به دولت منتقل کردیم. دولت هیچ اقدامی اتخاذ نکرد و انفجارها رخ داد.

الشرقیه: شما گزارش خود را به دولت عراق ارائه نمودید؟
محمد شاهوانی: بلی.

الشرقیه: گفتید که انفجارها در این مناطق رخ خواهد داد؟
محمد شاهوانی: بلی. داده‌های اطلاعاتی و تحلیلی کامل ارائه نمودیم، یعنی اطلاعات داده شده همراه با گزارش تحلیلی اطلاعاتی بود.

الشرقیه: شما اطلاعات موثق داشتید؟
محمد شاهوانی: بلی

الشرقیه: یعنی این حرف موثق است؟
محمد شاهوانی: موثق است

الشرقیه: دولت هیچ کاری ظرف این 5روز نکرد؟
رئیس اطلاعات سابق عراق: خیر
الشرقیه: بدون هیچ هشداری؟
شاهوانی: خیر

الشرقیه مجددأ سؤال کرد: ژنرال برای اینکه حرف شما را غلط متوجه نشوم. آیا این سهل انگاری است و یا توطئه است؟ وقتی که می‌گویید دولت کاری نکرد منظورتان شخص نوری المالکی نخست‌وزیر است و یا منظورتان کلیت دولت است؟ چرا که این حرف خیلی بزرگ و مهم است که شما می گویید.

محمد شاهوانی : در واقع تمام اطلاعات ما به فرماندهی نیروهای بغداد می‌رفت و این ارگانی است که تحت فرماندهی کل یعنی نوری المالکی نخست‌وزیر کار می کند. اشکال در کجا بود؟ چرا اقدام عملی اتخاذ نشد؟ اشکال بود، این اشکال را ما نمی‌دانیم که کجا است؟ قطعا اهمال است یا عمدی است.

الشرقیه: طرفی که این انفجارها را انجام داده طبعا هزاران عراقی را به قتل رسانده است. این طرف کیست؟
رئیس اداره اطلاعات سابق عراق: بر اساس اطلاعات ما این طرف کسانی هستند که با سپاه قدس رژیم ایران ارتباط دارند.

الشرقیه: منظورتان اشخاص عراقی است؟
شاهوانی: بلی عراقی.

الشرقیه: آیا شما می توانید به عراقیان بگویید که چه کسی آنها را به قتل می‌رساند؟ یعنی این افراد آیا در دولت هستند و یا درخارج دولت و یا در ارتش؟ این عراقیان چه کسانی هستند که ممکن است در این حوادث دست داشته باشند؟

رئیس اداره اطلاعات سابق عراق: مزدوران رژیم ایران در عراق بسیارند و در همه جا حضور دارند. در پارلمان حضور دارند. در دولت حضور دارند در ارگانهای امنیتی حضور دارند، در همه جا حضور دارند. مزدوران رژیم ایران در خیابان، در اماکن دینی و در همه جا حضور دارند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fdb73d0-df93-4bf3-8e8d-a8e84c4432b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات