728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

ژنرال پترائوس: آمریکا فشار بر رژیم ایران را افزایش می‌دهد

-

دیوید پترائوس
دیوید پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت: برای متوقف کردن برنامه هسته‌یی رژیم ایران، آمریکا تهدیدها علیه این رژیم را افزایش داده و موضوع را ”روی ریل افزایش فشار“ قرار داده است.

وی که با تلویزیون «ان.بی.سی» آمریکا مصاحبه می‌کرد گفت: «به نظر من هیچ‌کس در پایان این دوره نخواهد گفت که آمریکا و سایر کشورهای جهان موقعیتهای مختلفی برای حل این موضوع به‌طور دیپلوماتیک به رژیم ایران نداده است».
ژنرال پترائوس افزود: «این موضوع ما را اکنون در یک موقعیت کاملاًًً قاطع برای اتخاذ مسیری که به آن ”ریل فشار“ گفته می‌شود، قرار می‌دهد».

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت اقدامات جدید رژیم ایران در رابطه با برنامه هسته‌یی این رژیم باعث این شده است که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی دسامبر 2007 خود را که بنظر می‌رسید تهدید موجود از جانب برنامه اتمی تهران را دست کم گرفته بودند را بروز نمایند.

ژنرال پترائوس گفت ”یک ارزیابی جدیدی هم‌چنین، از جانب اطلاعات ملی وجود دارد که توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا در حال آماده شدن است“ .
وی افزود: ”ما احتمالا حوالی هفته آینده از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وقتی که نشست خود را برگزار نماید، در این رابطه مسائل بیشتری خواهیم شنید. به‌طور مشخص رئیس جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد این فعالیتها اظهار نگرانی کرده است“ .

ژنرال پترائوس اشاره کرد که شورای امنیت سازمان ملل نیز در رابطه با اهداف اتمی تهران ”نگرانی خود را بیان داشته است“ .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/919ed8ad-c6ec-4602-b79e-3a2dda119d8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات