728 x 90

انتقال اجباري اشرف,

جمعیت وکلای مصری برای دفاع از اشرف، توطئه وزارت اطلاعات آخوندی و کمیته سرکوب را محکوم کرد

-

جمعیت وکلای مصری برای دفاع از اشرف, توطئه آخوندی علیه اشرف را تفبیح کرد
جمعیت وکلای مصری برای دفاع از اشرف, توطئه آخوندی علیه اشرف را تفبیح کرد

جمعیت وکلای مصری برای دفاع از ساکنان اشرف با ارسال نامه‌یی برای رئیس‌جمهور عراق توطئه کثیف وزارت اطلاعات آخوندها و کمیته سرکوب اشرف در دولت عراق علیه ساکنان اشرف را محکوم کرد و خواستار اقدام فوری برای لغو محاصره ظالمانه و غیرانسانی اشرف شد.

در این نامه به امضای دکتر ولید سامی فرحات رئیس این جمعیت آمده است: من این نامه را از سوی «جمعیت وکلای مصری برای دفاع از ساکنان اشرف» که در ارتباط با «کمیته بین‌المللی حقوق‌دانان برای دفاع از اشرف» و سازمانهای بین‌المللی و عربی، وضعیت حقوقی و انسانی قرارگاه اشرف را پیگیری می‌کند، برای شما می‌نویسم تا توجه شما را به توطئه‌ای که رژیم ایران در آستانه انتخابات عراق در هماهنگی با نخست وزیری عراق علیه ساکنان کمپ اشرف شروع کرده است تا حمایت رژیم ایران را در انتخابات عراق به‌دست آورد، قرار دهم و از شما به‌عنوان بالاترین مقام و مسئول حفاظت از قانون در عراق درخواست کنم که اقدام عاجل برای جلوگیری از نقض آشکار حقوق موکلان ما در کمپ اشرف توسط کمیته سرکوب که انواع فشارها را به ساکنان اشرف وارد کرده و حقوق آنها را زیر پا می‌گذارد به‌عمل آورید.

از 10روز پیش وزارت اطلاعات و کمیته نخست وزیری مسئول سرکوب اشرف که در هماهنگی با رئیس‌جمهور ایران احمدی‌نژاد کار می‌کند، شماری از عناصر وزارت اطلاعات ایران را تحت عنوان خانواده ساکنان اشرف، برای ایجاد آشوب و شکنجه روانی ساکنان اشرف، در بیرون اشرف مستقر کرده‌اند. روز سه‌شنبه نیز به دستور آقای مالکی و علی دباغ و کمیته سرکوب اشرف، گروهی از خبرنگاران وابسته به رژیم ایران را به اشرف بردند تا با این عناصر دیدار کنند و با صحنه‌سازی چنین وانمود کنند که ساکنان اشرف از دیدار با خانواده‌ها خودداری می‌کنند.
در نامه جمعیت وکلای مصری برای دفاع از ساکنان اشرف با اشاره به محاصره غیرقانونی و ظالمانه 14ماهه اشرف توسط دولت عراق آمده است: ما این حقائق را که فکر می‌کنم از نظر جنابعالی پوشیده نیست به اطلاع شما می‌رسانیم و خواستاریم که به نقض تجاوزاتی که به حقوق ساکنان اشرف توجه کنید. این تجاوزات طبق دستورات رژیم ایران انجام می‌شود و رژیم تلاش می‌کند که قرارگاه اشرف را تبدیل به جهمنی برای ساکنان آن بکند و متاسفانه در نخست وزیری عراق نیز کسانی هستند که این دستورات را اجرا می‌کنند.

انتظار ما از جنابعالی این است که ظلم و محاصره‌ای که به ساکنان کمپ تحمیل شده است برداشته شود و اقدامات غیرانسانی کمیته دولتی در نخست وزیری متوقف شود و خانواده‌های ساکنان کمپ بتوانند بستگان خود را در داخل کمپ به همان صورت که قبل از اینکه مقامات عراقی مسئولیت امنیتی کمپ را بعهده بگیرند انجام می‌شد، دیدار کنند و وکلا و سازمانهای حقوق‌بشری بتوانند به اشرف وارد شده و با موکلین خود دیدار کنند. هم‌چنین ورود پزشک و وسایل پزشکی و سوخت و مواد تدارکاتی به داخل کمپ آزاد شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f326679-be3e-4597-908b-1149fe912292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات