728 x 90

انتخابات عراق,حذف مطلك,

جبهه گفتگوی ملی عراق به تحریم انتخابات پارلمانی فراخواند

-

حیدرالملا
حیدرالملا
حیدر الملا سخنگوی رسمی جبهه گفتگوی ملی عراق تحریم انتخابات پارلمانی آینده توسط این جبهه را اعلام کرد

حیدر الملا گفت: امروز و بعد از اظهارات ژنرال اودیرنو و سفیر کریستوفر هیل مبنی بر اینکه ستاد حسابرسی و عدالت توسط سپاه قدس ایران کنترل و اداره می‌شود و یک خواست ایرانی شناخته شده در اتخاذ تصمیمات سیاسی حساس که طی هفته‌های گذشته به روند سیاسی عراق عرضه شده وجود دارد. در واقع ما در جبهه گفتگوی ملی عراق، در برابر مردم و هوادارانمان در برابر یک تنگای بزرگی قرار داشتیم و لذا بیش از این نمی‌توانستیم به بودن در روند سیاسی که توسط یک طرح خارجی اداره می‌شود ادامه دهیم و لذا تصمیم رهبران جبهه گفتگو و اعضاء و کادرهای آن این بود که موضع خودمان مبنی بر تحریم انتخابات را اعلام کنیم.

حیدر الملا افزود: ما به‌عنوان یکی از جریانات تشکیل دهنده فراکسیون العراقیه از بقیه جریاناتی که العراقیه را تشکیل داده‌اند دعوت گشاده می‌کنیم تا همین موضع را اتخاذ کنند و معتقدیم که خواسته همه امروز همان است که دکتر ایاد علاوی مطرح کردند و آن هم اینکه وارد انتخاباتی در فضایی شفاف و سالم شویم ولی آنچه امروز رخ داد پیام منفی به جامعه عراق می‌دهد. موضوع فقط منحصر به تصمیمات حذف نمی‌شود بلکه موضع دکتر ایاد علاوی و بقیه رهبران العراقیه در این خصوص روشن بود و آن هم اینکه فضای مناسب برای انتخابات از طریق مقدمات مثبت و توقف دستگیریهای کورکورانه و عدم تسخیر و تصرف امکانات دولت به نفع یک جریان و یا حزب مشخص ایجاد می‌شود، کما اینکه از طریق این است که کمیساریا پیام واقع‌گرایانه‌ای در مستقل بودن خودش بدهد و نه اینکه پارتی بازی به نفع یک فراکسیون از جیب فراکسیون دیگر بکند.
این فضای مناسب هم‌چنین از طریق آمادگی فرماندهان امنیتی برای ایجاد فضای مناسب امنیتی جهت برگزاری انتخابات می‌باشد و نه اینکه برخی احزاب از طریق عناصری که وارد ارگانهای امنیتی کرده‌اند پوسترهای تبلیغاتی دیگران را در خیابانهای بغداد و سایر استانهای عراق پاره کنند و به شخصیتهای آنها اهانت نمایند. تمامی این عوامل ما را در جبهه گفتگوی ملی به اتخاذ این موضع واداشت و معتقدیم که امروز تمامی فراکسیونهای سیاسی خواستار پایان دادن به این تجاوزات هستند و اینکه روند سیاسی در فضایی سالم و پاک ادامه یابد تا به مردم عراق این پیام مثبت را بدهد که می‌توانید از طریق صندوقهای رأی تغییر را ایجاد کنید.
من معتقدم که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد عدم استقبال از انتخابات وجه غالب در جامعه عراق خواهد بود و این چیزی بود که باعث شد تا تصمیم به تحریم انتخابات بگیریم»
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74003e19-9fe9-4e6a-97ca-4671ec596ba8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات