728 x 90

دخالت رژيم در عراق,انتخابات عراق,

ژنرال ریموند اودیرنو: علی اللامی و احمد چلبی به‌وضوح تحت نفوذ رژیم ایران هستند

-

ژنرال ریموند اودیرنو
ژنرال ریموند اودیرنو
ژنرال ریموند اودیرنو فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق گفت که علی اللامی و احمد چلبی ”به‌وضوح تحت نفوذ رژیم ایران هستند“ .
وی به حاضران در موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن گفت، ”ما اطلاعات مستقیمی داریم، که این را به ما می‌گوید“ که اللامی و چلبی در ایران، چند ملاقات با یکی از دستیاران نزدیک به فرمانده نیروی قدس، بازوی عملیات مخفی سپاه پاسداران داشته‌اند.

اودیرنو افزود: ، ”ما معتقدیم که آنها به‌طور مطلق درگیر تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات بوده‌اند. و آنها، در طی زمان، قادر بوده‌اند که این کار را بکنند“ .
ژنرال اودیرنو اظهار داشت که اللامی ”برای مدتی در فعالیتهای بسیار شنیعی در عراق دست داشته است“ و این ”ناامید کننده است که فردی شبیه او در حقیقت مسئول اداره کمیسیون حسابرسی و عدالت بوده یا قادر به اداره کردن این کمیسیون می‌باشد“ .
فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق گفت، در سال 2008 بعد از اینکه اطلاعات آمریکا نشان داد اللامی در بمب‌گذاریها در بغداد دست داشته، دستگیر گردید.
اودیرنو هم‌چنین گفت فعالیتهای تهران در عراق بسوی استفاده از ابزارهای سیاسی و مالی برای اعمال نفوذ ادامه دارد.

ااو گفت: ”من می‌خواهم تأکید کنم که، ما هنوز موشکهای رژیم ایران و دیگر تجهیزاتی که ساخته شده و اشخاصی که در ایران آموزش دیده‌اند تا دست به حمله‌های علیه نیروهای امنیتی عراقی و آمریکاییها بزنند را کشف می‌کنیم“ .

خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود: نزاع بر سر اینکه چه کسی می‌تواند در انتخابات عمومی 7مارس شرکت کند موجب بروز تنش‌های فرقه‌یی در عراق شده و برای واشنگتن که این انتخابات را به‌عنوان پیش درآمد مهم جهت یک خروج کامل نظامی تاپایان سال 2011 می‌داند، زنگ خطری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55f891eb-99f3-4c8c-947b-e214b01a05f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات