728 x 90

شهيدان قيام,

صحنه شهادت ندا آقا سلطان، شهید ملی قیام سراسری، بهترین فیلم خبری سال شد

-

صحنه شهادت ندا آقا سلطان
صحنه شهادت ندا آقا سلطان
صحنه شهادت ندا آقا سلطان شهید ملی قیام سراسری مردم ایران، برنده بهترین فیلم خبری سال شد

روز سه‌شنبه 27بهمن اسامی برندگان جایزه روزنامه‌نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلمهای خبری در سال 2009 انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقاسلطان شهید قیام سراسری را ضبظ کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود، بهترین تصویربردار خبری سال شناخته شده است.
این نخستین بار است که اهدا کنندگان جایزه جورج پولک، فردی ناشناخته را به‌عنوان یکی از برترین گزارشگران خبری سال برمی‌گزینند و مورد تقدیر قرار می‌دهند. این جایزه که هر ساله توسط دانشگاه لانگ آیلند اهدا می‌شود، از معتبرترین جوایز برای روزنامه‌نگاران آمریکایی و خارجی در رشته‌های مختلف روزنامه‌نگاری است. جان دارنتون، که سرپرستی هیأت اعطا کننده جایزه را برعهده دارد، طی بیانیه‌یی گفت: اگر چه فیلم کوتاه جان دادن ندا آقاسلطان توسط فردی ناشناخته ضبط و منتشر شد، اما میلیونها نفر در سراسر جهان بیینده آن بوده‌اند و این اثر به ”تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران“ تبدیل شده است.
این فیلم که نمونه‌یی از خشونت دژخیمان رژیم آخوندی را به نمایش گذاشت، روز سی خرداد به سرعت به سراسر جهان مخابره شد و خشم و انزجار جهانی را علیه دیکتاتوری آخوندی برانگیخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39315bb4-e2fb-4292-a516-b89c079649f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات