728 x 90

انتخابات عراق,

حذف عناصر ملی عراقی، یک «فکه» سیاسی است

-

شیوخ عشایر عراق
شیوخ عشایر عراق
شورای عشائر ملی عراق در استان دیالی، با صدور بیانیه‌یی، دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق را محکوم کرد و عدم مشروعیت انتخابات را به‌خاطر دخالت این رژیم دانست.
در این بیانیه آمده است: در حالیکه کشور مجروح و مصیبت دیده‌مان عراق در شرایط بسیار حساسی به‌سر می‌برد، هم‌چنان دشمن شرقی یعنی ایران دست از بازیهای خطرناک و توطئه‌های کثیفش در کشور ما برنمی‌دارد، تازه‌ترین آن اظهارات مداخله‌جویانه احمدی‌نژاد است که روز پنجشنبه 11فوریه در ارتباط با موضوع انتخابات در عراق اظهار داشته است. واقعیت این است که رژیم ایران بدلیل تنگنایی که در اثر اوجگیری قیامهای داخل ایرا ن با آن مواجه است، با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات عراق، بحرانهایش را به کشور ما صادر می‌کند و توطئه‌های شومش را به‌دست ایادی خودش در عراق پیش می‌برد که تازه‌ترین آن کنفرانس مطبوعاتی احمد چلبی است که به‌محض بازگشت از ایران در راستای اجرای مأموریتی که به وی ابلاغ شده بود برگزار و در آن حذف شخصیتهای ملی و مردمی را از روند انتخابات اعلام کرد. بله اینهم یک فکه سیاسی است که بیانگر چنگ‌اندازی هر چه بیشتر حکام ایران بر هستی و مصالح مردم عراق است.

ما عشایر غیور عراقی اعلام می‌کنیم که انتخاباتی که در آن دست دخالتهای رژیم ایران به‌وضوح دیده می‌شود و سعی دارد نیروهای ملی و وطن‌پرست را به‌سود باز کردن راه دخالتهای بیشترش در کشورمان کنار بزند فاقد هیچگونه مشروعیتی نیست و ما چنین انتخاباتی را قاطعانه تحریم می‌کنیم.

شیخ فیصل حوم العلیوی شیخ کل عشیره النداء
شیخ ضاری رزوقی الدوری شیخ کل عشیره الدوری در صلاح‌الدین ودیالی
شیخ کریم محمود عباس شیخ کل عشیره الدلیم در دیالی
شیخ ثائر صیهود علی شیخ کل عشیره الزهیریه در العراق
الشیخ خلیل ابراهیم طحان شیخ کل عشیره الحامدی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d94a22a-e132-4405-b23f-29ac0922df95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات