728 x 90

انتخابات عراق,

فراکسیون العراقیه، ضمن اعتراض به حذف شخصیتها و جریانهای ملی عراقی، نسبت به دخالتهای رژیم آخوندی هشدار داد

-

ائتلاف العراقیه
ائتلاف العراقیه
فراکسیون العراقیه امروز با صدور بیانیه‌یی ضمن اعتراض به حذف شخصیتها و جریانهای ملی، مردم عراق را به همبستگی برای مهار این بحران خطرناک فراخواند و نسبت به دخالتهای رژیم ایران که چند روز قبل در سخنرانی احمدی‌نژاد در سالگرد انقلاب منعکس شد هشدار داد.

متن این بیانیه از این قرار است:
ای مردم سرفرار عراق
به‌رغم اینکه دیروز تبلیغات انتخاباتی آغاز شد جو سیاسی و امنیتی هم‌چنان موجب نگرانی است و علائم و اطلاعات موجود بیانگر بدتر شدن وضعیت در آینده و هدف قرار گرفتن فراکسیونها، شخصیتها و سمبلهای ملی به انواع شیوه‌ها است، ادامه این وضعیت به مسموم کردن فضا و ممانعت از تامین شرایط واقعی برای یک انتخابات شفاف و سالم و فراگیر منجر خواهد شد، امری که باعث انحطاط وضعیت سیاسی و امنیتی در آینده خواهد گردید، فراکسیون ”العراقیه“ بارها نسبت به عواقب زیر پاگذاشتن قانون و قانون اساسی و تجاوز به استقلال قوه‌قضائیه و به‌ویژه هیئت استیناف هشدار داده بود، ولی فراخوانهای العراقیه با اصرار بعضی از طرفها به پیش بردن طرحی که با هدف ایجاد بی‌ثباتی و به تاخیر انداختن بنای دمکراسی در عراق ترسیم شده بود مواجه گردید.

این وضعیت مفید بودن انتخابات آینده را که بعضیها می‌خواهند با ترور و شانتاژ و ایجاد آشوب و بحران نتایج آنرا از قبل مشخص کنند زیر علامت سؤال می‌برد. شیوه‌هائیکه العراقیه در شکل و محتوی آنها را رد کرده و نسبت به استمرار و عواقب آن بر مجموعه اوضاع در عراق هشدار می‌دهد. بااحساس مسئولیت نسبت به خطری که عراق را تهدید می‌کند و مسئولیت ملی‌مان بر ضرورت تلاش برای مهار این بحران و اصرارمان بر وحدت ملی.

رهبران العراقیه دیروز تجمعی برگزار و بر موارد زیر توافق کردند:
1-دعوت از شوراهای روسای سه‌گانه برای تشکیل جلسه و بررسی وضعیت سیاسی و امنیتی موجود.

2-دعوت از رهبران جریانات سیاسی (العراقیه، ائتلاف دولت قانون، ائتلاف ملی عراق، ائتلاف کردستان، ائتلاف وحدت عراق و جبهه توافق عراق) برای بررسی وضعیت سیاسی موجود و تلاش برای ایجاد فضای انتخاباتی مناسب برای همه.

3-دعوت از دادگاه فدرال و شورای عالی قضایی برای اعمال نقش و مسئولیتشان در حفاظت از استقلال قضائیه و ممانعت از دخالت در تصمیمات قبلی هیئت استیناف مبنی بر به تعویق انداختن بررسی تصمیمات مربوط به حذف کاندیداها به بعد از انتخابات و تا زمان تشکیل هیئت حسابرسی و عدالت اصولی بر اساس قانون.

4-دعوت از پارلمان عراق برای تشکیل یک جلسه اضطراری برای تجدیدنظر در تشکیل هیئت حسابرسی و عدالت و بررسی تصمیمات اتخاد شده در مورد حذف بعضی از کاندیداهای انتخابات آینده.

العراقیه از طرفهای ذیربط برای تشکیل جلسه طی سه روز دعوت به‌عمل می‌آورد با امید به دست‌یابی به توافق نظر بر سر مجموعه‌ای از اقدامات و سیاستها طی سه روز، و در صورت محقق نشدن این امر و باقی ماندن وضعیت به شکل قبل، و یا اینکه طرفهای ذیربط به تلاشهای خیرخواهانه العراقیه در این رابطه پاسخ مثبت ندهند العراقیه مجبور به اتخاذ تصمیمات سختی خواهد بود و همه گزینه‌های سیاسی و قانونی برای حفظ روند سیاسی و تقویت بنای دمکراسی در عراق را در مقابل خود باز خواهد دید.

بمنظور تأکید بر جدیت العراقیه، فراکسیون العراقیه تصمیم به معلق کردن تبلیغات انتخاباتیش و انتظار برای نتایج جلسات فوق‌الذکر گرفته است.
فراکسیون العراقیه افکار عمومی در داخل و خارج از عراق، جریانات سیاسی، سازمانهای جامعه مدنی، هیئتها و مراجع مذهبی و شخصیتها، و همه کشورهای ذیربط در زمینه استقلال و ثبات عراق را به همبستگی برای مهار این بحران خطرناک که بار گروه گرایانه و سیاسی به خود گرفته است و منحرف کردن کشورهای همسایه از دخالت آشکار در امور عراق مانند آنچه که چند روز قبل در سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در سالگرد تاسیس جمهوری اسلامی ایران متعکس شد فرا می‌خواند. موضعی که العراقیه آنرا رد و محکوم کرده و به ایران مانند هر دخالت و یا توسعه طلبی دیگری هشدار می‌دهد و از همه کشورهای همسایه خواستار احترام به حاکمیت عراق می‌شود.

خداوند عراق و مردم آنرا از هر بدی حفاظت نماید
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته فراکسیون العراقیه
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b7bb80b-d293-43c5-bb4c-a97acf8c0e62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات