728 x 90

22بهمن - قيام,

در تظاهرات ضدحکومتی 22بهمن، ایرانیان گفتند: ما جمهوری اسلامی را نمی‌خواهیم

-

تظاهرات ضدحکومتی مردم در روز  22 بهمن
تظاهرات ضدحکومتی مردم در روز 22 بهمن
سی.ان.ان گفت تظاهر کنندگان مخالف دولت حضور خود را در خیابانها نشان دادند که به مقابله با نیروهای امنیتی برخاسته بودند. امروز در سراسر جهان علیه رژیم کنونی ایران تظاهرات برگزار شد.

دو موضوع باعث گستردگی این جنبش به سراسر جهان شده است. اول ابتکارات تکنیکی و دوم دو زبانه بودن ایرانیها. اجازه بدهید به شما نشان بدهم. من روی سایت فیس بوک سی.ان.ان از مردم خواستم که ویدیوهایی که از ایران به‌دست آنها می‌رسد را به سایت ما لینک کنند. آنچه نتیجه شد سیلی از ویدیوها بود. هم‌چنین گزارشهایی دریافت کردم که شامل تیرخوردن یک ایرانی در تظاهرات نیز بود. مردم روی سایت گذاشته‌اند که بعدا برایمان فیلمهای بیشتری خواهند فرستاد، زیرا سرویس اینترنت در حال حاضر بسیار کند است.
ما تصاویر پرتاب کردن سنگ و پاره کردن تصاویر خامنه‌ای و خمینی را نیز به این شیوه دریافت کردیم.

مردم در نقاط مختلف جهان سایتهای «نیابتی» ایجاد کرده‌اند. مردم ایران می‌توانند به این سایتها که دولت آنها را مسدود نکرده است، بروند و می‌توانند فیلمهای خود را با استفاده از این لینکها به خارج بفرستند…
گفته شده به آنها که در تظاهرات دولت شرکت کردند شربت لیمونات، شیر، کیک و شیرینی مجانی برای شرکت در این مراسم داده‌اند.

ما گزارشهای بسیار متفاوتی هم از طریق ویدیوهایی که روی اینترنت گذاشته شده است، دریافت کرده‌ایم. در این صحنه یکی از مأموران امنیتی یک جوان را لخت کرده و او را به زمین زده و مشغول کتک زدن اوست. تصاویری که امشب گرفته شده در ایستگاه راه‌آهن دیدیم که مردم شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دادند. آنها هم‌چنین شعار می‌دادند، استقلال، آزادی، جمهوری ایران و نه جمهوری اسلامی ایران. این مسأله بسیار مهمی است، زیرا در این سالروز تأسیس جمهوری اسلامی، مردم تنها خواستار اصلاحات و تغییراتی در این حد نیستند، بلکه آنها در این سالروز انقلاب می‌گویند ما جمهوری اسلامی را نمی‌خواهیم، و انقلاب اسلامی سال 1979 را رد می‌کنند. به‌رغم این مخالفان، رژیم ایران در استفاده از زور و استفاده از رسانه‌های خبری انحصار دارد و توانسته بود که توانستند مانع ورود این تظاهر کنندگان به میدان اصلی «آزادی» شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65d9e79c-5cfe-42b3-953d-ec4c1f750176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات