728 x 90

22بهمن - قيام,

سمت و سوی اعتراضها علیه حکومت و رأس آن، یعنی خامنه‌ای است

-

فرانسه 24
فرانسه 24
تلویزیون فرانسه 24 فرانسوی گزارش داد:
الآن هفت ماه است که این جنبش اعتراضی بعد از انتخابات ریاست جمهوری شروع شده. آیا تصویر این جنبش تغییری کرده و آیا مردمی‌تر شده؟
تیری کویل Thierry Coville یک محقق امور ایران گفت: این جنبش از اول یک جنبش مردمی بود منتها در ابتدا مطالبات بیشتر متوجه خود انتخابات می‌شدند ولی به دلیل سرکوب، اعتراضات بیشتر سمت و سوی اعتراض علیه حکومت و رأس آن، یعنی خامنه‌ای را به خود گرفتند.

تلویزیون فرانسه 24پرسید: در ابتدا سخن از این بود که بیشتر جوانان در این اعتراضات هستند، آیا امروز خانواده‌ها و جوانان و مسنترها و اقشار مختلف مردم نیز هستند؟
تیری کویل Thierry Coville پاسخ داد: باید دانست که ایران کشوری است بسیار جوان با 60 درصد جمعیت که کمتر از سی سال دارند بنابراین وقتی می‌گوییم که جوانان در ایران تظاهرات کرده‌اند، معنی آن این است که بخش عمده‌یی از جمعیت تظاهرات کرده. ولی همان‌طوری که گفتید، امروز پدر و مادرها با بچه‌هایشان دست به اعتراض می‌زنند و اقشار متنوعی از جمعیت در این اعتراض هستند. می‌شود گفت که قشر تحصیل کرده متوسط ایران امروز در خیابانهاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e01a6e5f-d119-4f97-89bf-1572d18fc542"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات