728 x 90

حذف مطلك,

برجسته‌ترین شیوخ عشایر عراقی، ضمن حمایت از تشکیل لیست «العراقیه»، حذف شخصیتهای ملی عراقی را محکوم کردند

-

ائتلاف العراقیه, بارقه امید در دل مردم و نیروهای ملی و وطن پرست عراقی
ائتلاف العراقیه, بارقه امید در دل مردم و نیروهای ملی و وطن پرست عراقی
جمعی از شیوخ کل عشایر عراقی، طی بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن حمایت از تشکیل ائتلاف العراقیه، تو‌طئه رژیم آخوندی برای حذف شخصیتهای ملی عراقی را محکوم کردند

شیخ حبیب خیزران شیخ کل قبیله العزه عراق، طی پیامی ضمن اعلام حمایت از تشیکل ائتلاف العراقیه، توطئه رژیم آخوندی برای حذف نیروها و شخصیتهای ملی را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: تبریک به مردم دردمند عراق، پیروزی بزرگ مردم عراق طی این چند سال را که همانا تشکیل ائتلاف مردمی و ملی العراقیه می‌باشد، به همه مردم عراق و به‌طور خاص به شخصیتهای بارز تشکیل دهنده این ائتلاف تبریک و تهنیت می‌گویم. حرف و پیام ائتلاف العراقیه در یک کلام تغییر است و این آرزوی مردم عراق می‌باشد که سالها منتظر تحقق آن بودند و خوشحالم که امروز به‌دست فرزندان غیور این میهن در شرف تحقق است. به همین مناسبت از طرف خودم و قبیله العزه در عراق اعلام می‌کنم که ما با تمام وجودمان پشتیبان این لیست هستیم و از هیچ حمایتی کوتاهی نخواهیم کرد.
شیخ کل عشیره العزه عراق افزود: توطئه‌هایی که از طرف دشمنان مردم عراق روزانه با آن مواجه هستیم تمامی نخواهد داشت. در حال حاضر موضوع اصلی بحث حذف کاندیداهای ملی و مردمی است که مشخصاً خط رژیم ایران و ایادی آن می‌باشد. بحث حذف این کاندیداها توسط ستاد حسابرسی و عدالت درست مانند کار شورای نگهبان در رژیم ایران می‌باشد و به همین دلیل از نظر ما کار این کمیته از اساس غیرقانونی و باطل است و بایستی حذف شود چرا که این نهاد از اساس قانونی نیست.
ما ضمن ابراز انزجار از این شیوه برخورد کمیته حسابرسی و عدالت از کلیه مقامهای مسئول از جمله دکتر طارق هاشمی معاون ریاست جمهور و ایاد السامرایی ریاست محترم مجلس می‌خواهیم که شخصاً وارد شده و اجازه ندهند تا سرنوشت عراق بازیچه دست عواملی که خواسته‌ای جز پیاده کردن نقشه‌های شوم حاکمان ایران را ندارند گردد.

شیخ عدنان محمد بندرشیخ کل عشیره ساده صمیداع، طی بیانیه‌یی تشکیل ائتلاف العراقیه را تبریک گفت و دخالتهای رژیم ایران در انتخابات پارلمانی عراق را محکوم نمود.
دراین بیانیه آمده است:
خبر تشکیل لیست العراقیه همه عراقیان را شادمان و مسرور کرد چرا که احساس کردیم به آرزوی خودمان که همانا نفی طائفه‌گرایی و اصالت دادن به دمکراسی و آزادی بود، رسیدیم. این لیست با شعار تغییر سمبل اراده ملی تمامی عراقیان می‌باشد.
از طرف خودم و عشیره الساده صمیداع در عراق اعلام میدارم که ما تا روز انتخابات با تمام و جودمان از این لیست حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که به اسم عراقیان نسخه انتخابات رژیم ایران را بروند. کاری که کمیته حسابرسی و عدالت هم اکنون انجام می‌دهد، همانا کار شورای نگهبان در رژیم ایران است و ما آنرا از اساس غیرقانونی می‌دانیم. از همه شخصیتهای بارز لیست العراقیه از جمله آقای ایاد علاوی، آقای دکتر طارق هاشمی و دکتر صالح المطلک درخواست دارم که به پایداری خودشان ادامه دهند و اجازه ندهند که دشمنان عراق به توطئه خودشان ادامه دهند. مطمئه هستم که در به یمن این پایداری و مقاومت می‌توانیم تمامی توطئه‌ها را خنثی کنیم.
یکبار دیگر این پیروزی بزرگ را به همه مردم عراق و به عشایر غیور عراقی تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم که هر چه سریعتر بتوانیم آرزوی مردم عراق در رسیدن به حاکمیت مردمی و دمکراسی در عراق را محقق کنیم.

شیخ ظاهر خمیس الضاری شیخ کل عشیره الزوبع عراق، با صدور بیانیه‌یی توطئه حذف دکتر صالح المطلک دبیرکل جنبش ملی عراق توسط عوامل رژیم آخوندی را محکوم کرد و حمایت این عشیره را از ائتلاف العراقیه اعلام نمود.
در این بیانیه که به امضای شیخ ظاهر خمیس الضاری و 45شیخ دیگر عشیره الزوبع است آمده است:
از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که هیأت حسابرسی و عدالت که هیچگونه مشروعیت قانونی ندارد وکاملا مشکوک و ساخته دست رژیم ایران است چهره ملی عراق دکترصالح المطلک را مشمول بعث زدایی کرده و اخیرا نیز یک لیست 500نفره را نیز تحت عنوان ریشه‌کنی بعث ارائه نموده است واین درحالی است که این عمل غیرقانونی با موج اعتراضهای داخلی از سوی مردم عراق و نیروهای ملی آن و اعتراضهای بین‌المللی مواجه شده است کما اینکه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا وسفیر آمریکا در عراق نیز مخالفت خود را با این کار اعلام نمودند و تأکید کردند که درصورت وقوع چنین کاری مشروعیت انتخابات زیر علامت سؤال می‌رود، بنابراین ما نیز نه تنها تصمیمات این هیأت را به‌رسمیت نمی‌شناسیم بلکه آنرا اجرای دستورات رژیم ایران می‌دانیم و آنرا ابزاری علیه نیروهای ملی تلقی کرده و اعلام می‌کنیم که این هیأت فاقد مشروعیت قانونی است وهیچ‌کجا تصویب نشده است رئیس این هیأت احمد چلپی است که با هدایت اطلاعات ایران آمریکا را به جنگ عراق کشاند و مدیر آن نیز یک مزدور به نام علی اللامی است که متهم به جنایات زیادی در عراق است. بنابراین هیأت حسابرسی، نسخه عراقی شورای نگهبان ایران است که مأموریتش حذف مخالفین رژیم ایران در انتخابات عراق است.
بنابراین ما ضمن اعلام همبستگی و حمایت از لیست عراقیه، تولد این ائتلاف را تبلور آمال خواسته‌های مردم عراق می‌دانیم که سالیان برای آن خون دادند و بهترین عزیزانشان را دراین راه فدا کرده‌اند و اعلام می‌کنیم هیچگونه خدشه‌ای به این رهبران را نمی‌پذیریم و در کنار آنها هم‌چون کوهی استوار ایستاده‌ایم واجازه نمی‌دهیم این کار غیرقانونی یعنی حذف که صرفا ً خواسته رژیم ایران است انجام گیرد.

شیخ فیصل صالح خلف شیخ کل قبیله الکروی، طی پیامی تشکیل ائتلاف العراقیه را تبریک گفت و توطئه رژیم آخوندی برای حذف شخصیتها و جریانهای ملی را محکوم کرد.
در این پیام آمده است:
از طرف خودم و قبیله الکروی در کل عراق صمیمانه‌ترین تبریکاتم را به‌مناسبت تشکیل ائتلاف العراقیه متشکل از برجسته‌ترین و بارزترین شخصیتهای عراقی ابراز میدارم. واقعیت این است که هم اکنون در کوران یک جنگ سرنوشت ساز هستیم که از نظر من تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت.
تشکیل این ائتلاف پاسخ کوبنده مردم دردمند عراق به دشمنان مردم عراق می‌باشد که می‌خواهند مجدداً طائفه‌گرایی را به میهن ما بازگردانند. بارزترین کار این افراد موضوع حذف کاندیداهای ملی و ترقیخواه است که به‌طور خاص در دکتر صالح المطلک سمبلیزه می‌شود. از همین رو هیأت حسابرسی و عدالت که مجری این اوامر است، فاقد مشروعیت قانونی است این هیأت، نسخه عراقی شورای نگهبان ایران است که مأموریتش حذف مخالفین رژیم ایران در انتخابات عراق است. بنابراین ما قاطعانه موضوع حذف نیروهای ملی را رد می‌کنیم و تآکید می‌کنیم که اینکار نتیجه‌ای جز زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات ندارد.
ما با تمام وجود و عشیره و قبیله مان و خانوارمان با کاندیداهای ملی و وطنپرست عراقی هستیم و تحت هیچ شرایطی از پشتیبانی آنها دست برنخواهیم داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfec260f-6c53-4361-9f70-c55441b3e12b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات