728 x 90

-

کلوتید ریس محقق فرانسوی یکبار دیگر محاکمه شد

-

کلوتید رایس محقق فرانسوی که توسط حکومت آخوندی متهم به جاسوسی شده است
کلوتید رایس محقق فرانسوی که توسط حکومت آخوندی متهم به جاسوسی شده است
رژیم آخوندی روز شنبه کلوتید ریس محقق فرانسوی را بار دیگر در یک دادگاه نمایشی محاکمه کرد.
رسانه‌های حکومتی اعلام کردند وی به جرایم خود اعتراف کرده است.
اما گروههای حقوق‌بشری بلافاصله اعلام کردند ممکن است رژیم ایران این زن فرانسوی را مجبور به اعتراف کرده باشد که شیوه شناخته شده این رژیم ا ست. کلوتیلد ریس 24ساله تیرماه امسال به اتهام تهیه گزارش از قیام مردم ایران دستگیر و محاکمه شد. رژیم آخوندی وی را به جاسوسی متهم کرد. مقامهای فرانسوی اتهام جاسوسی را بی‌پایه و اساس دانستند.

کلوتید ریس مرداد ماه در یک دادگـاه نمایشی یکبار محاکمه شد. اما پس از فشارهای بین‌المللی به ویژه فشار اتحادیه اروپا و دولت فرانسه با قرار وثیقه 300 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد و برای انتظار صدور حکم قضایی به سفارت فرانسه در تهران منتقل گردید. رژیم آخوندی از این زن فرانسوی به‌عنوان گروگانی برای آزادی تروریستی به نام علی وکیلی‌راد که در فرانسه زندانی می‌باشد استفاده می‌کند. احمدی‌نژاد به صراحت خواستار چنین معامله‌یی شد. اما وزیر امور خارجه فرانسه گفت چنین معامله‌یی را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم. نیکولا سارکوزی: رئیس‌جمهور فرانسه هم این خواست رژیم را یک باج‌خواهی دانست و گفت: تبادلی وجود نخواهد داشت.

اکنون باید دید با توجه به محاکمه نمایشی روز گذشته و اعلام رسانه‌های رژیم در مورد اعترافها این محقق فرانسوی، این پرونده چگونه به پایان می‌رسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ab30f18-adb4-4ee4-b87a-3220587db3f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات