728 x 90

حذف مطلك,

شیخ کل عشیره الزهیریه، حذف دکتر صالح المطلک را تمکین در برابر رژیم ایران دانست

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
شیخ ثائر صیهود شیخ کل عشیره الزهیریه با صدور بیانیه‌یی، حذف نام دکتر صالح المطلک از لیست کاندیداهای انتخابات را محکوم کرد در این بیانیه آمده است: در یک اقدام غیرقانونی همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم ایران به عراق مطلع شدیم که نام دکتر صالح المطلک از لیستهای انتخابات عراق حذف شده است. این اقدام هیچ چیزی جز تمکین در برابر خواسته‌های رژیم ایران نیست و برای دامن زدن به یک دور جدیدی از خونریزی در عراق می‌باشد. این عمل فقط مشروعیت انتخابات را زیر سؤال می‌برد و به مثابه یک هدیه به متکی است.
شیخ ثائر صیهود افزود: دلیل واقعی حذف دکتر صالح المطلک، مواضع شناخته شده و سازش ناپذیر او علیه دخالتهای رژیم ایران در عراق است. همزمانی این تصمیم شوم از سوی کمیته تحت حمایت دولت، با سفر متکی وزیر خارجه رژیم ایران به عراق، ماهیت این اقدام را بیشتر بر ملا می‌کند. آنها چون از نتیجه این انتخابات خبر دارند و می‌دانند که در این دور مردم طائفه گرایان را به‌خوبی شناخته‌اند لذا دست به این اقدامات کثیف می‌زنند. الان بایستی تمامی نیروها و جریانات ملی عراق و شیوخ و عشایر عراق در برابر این تصمیم غیرقانونی بایستند و اجازه ندهند که رژیم ایران شیوه‌های خودش در ایران را در عراق نیز دیکته کنداین اقدام در مرحله بعد شامل تمامی نیروهای ملی و دموکراتیک می‌شود و به همین دلیل خواستار لغو این دستور به‌طور عاجل هستیم. ما ضمن محکوم کردن این عمل زشت، از سازمان ملل‌متحد و سفارت آمریکا می‌خواهیم برای تضمین برگزاری انتخاباتی سالم وارد عمل شده و مانع این بی‌عدالتی گردد. ما تأکید می‌کنیم چنان‌چه این تصمیم لغو نشود انتخابات را تحریم خواهیم کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d79c72bb-4855-4e85-b2ea-c2a89645349a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات