728 x 90

-

فراخوان خانم رجوی به محکومیت جنایت فجیع رژیم آخوندی در سیرجان

-

صحنه اعدام دو جوان در سیرجان
صحنه اعدام دو جوان در سیرجان
به‌دنبال اعدام دو زندانی در سیرجان و آتش گشودن بر روی مردم معترض در این شهر، که به کشته شدن 5تن و زخمی شدن ده‌ها تن و بازداشت شمار زیادی از مردم منجر شد، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، دبیر کل، شورای امنیت، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و دیگر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به محکوم کردن این جنایتهای وحشیانه فراخواند و خواستار ارجاع پرونده نقض وحشیانه حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل‌متحد شد. وی افزود، این رژیم بسیاری از زندانیان سیاسی را تحت عنوان زندانیان و مجرمان عادی اعدام می‌کند.

روز چهارشنبه 2دیماه، دژخیمان رژیم دو زندانی به نامهای اسماعیل فتخی زاده و محمد اسفندیاری را به‌دار آویختند. این اقدام جنایتکارانه پس از آن صورت گرفت که مردم دوبار تلاش آخوندها برای به‌دار آویختن آنها را با اعتراضهای جسورانه خود به هم زدند. رژیم آخوندها در هراس از اعتراضهای مردم غیور سیرجان از محل و زمان اجرای این احکام جنایتکارانه هیچ اطلاعاتی منتشر نکرد.

صبح سه‌شنبه قربانیان پس از اعتراض شجاعانه مردم و سنگباران کردن دژخیمان، در حالی که طناب دار به گردنشان آویخته شده بود، به کمک مردم از صحنه گریختند.
نیروهای سرکوبگر پس از چند ساعت مجددا این دو زندانی را دستگیر کرده و به پای چوبه‌دار بردند. اما مردم خشمگین بار دیگر به درگیری با مزدوران پرداختند تا مانع اعدام آنان شوند. مزدوران با آتش گشودن به روی مردم دست کم 5تن را کشته و ده‌ها تن را مجروح و شمار زیادی از اهالی از جمله خانواده محکومان را دستگیر کردند و زندانیان را از صحنه خارج نموده و مخفیانه اعدام نمودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3دی 1388 (24دسامبر2009)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ba9a894-15ac-4165-8a0d-51ac09621636"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات