728 x 90

-

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، ضمن تسلیت به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری، خواستار پیگیری حکم عزل خامنه‌ای شد

-

مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
آیت‌الله منتظری شب گذشته در سن هشتادوهفت سالگی در قم درگذشت.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، درگذشت آیت‌الله منتظری را تسلیت گفت و روحانیان و طلاب و حوزه‌های علمیه را به پیگیری حکم آن مرحوم مبنی بر بطلان ولایت جائرانه خامنه‌ای و ضرورت عزل او از این منصب غصبی که درتعارض آشکار با حق حاکمیت ملت ایران است، فراخواند.
خاطرنشان می‌کنیم آقای منتظری که از دوران رژیم شاه نماینده خمینی در ایران و بعد از انقلاب و روی کارآمدن رژیم، به مدت ده سال قائم‌مقام وجانشین خمینی دررهبری نظام بود، درسال 1367 به قتل‌عام مجاهدین توسط خمینی اعتراض کرد و به همین خاطر برکنارشد.

خمینی درحکم نابودی جمعی مجاهدین اسیر که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است، نوشته بود: «کسانی که در زندانهای سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند». خمینی در پاسخ به سؤالات فوری رئیس دیوانعالی رژیم که ایا این حکم افراد محاکمه نشده یا افرادمحکوم به زندان که دوره محکومیتشان هم تمام شده را شامل می‌شود یانه؟ با قساوتی حیرت انگیز دوباره دستورداد: «در تمام موارد فوق هرکس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید.
منتظری در اعتراض خود به خمینی به‌خاطرصدور کشتار مجاهدین زندانی نوشت اعدام چند هزارنفر در چند روز و آن چه توسط هیأت مرگ منصوب خمینی و وزارت اطلاعات صورت گرفته روی ساواک شاه و جنایات دیکتاتوری سابق را سفید کرده است.
آقای منتظری به خمینی نوشت: «مجاهدین خلق یک سنخ فکر و برداشت هستند، یک نحو منطق است و منطق غلط را با منطق صحیح باید جواب داد باکشتن حل نمی‌شود بلکه ترویج می‌شود».
آقای منتظری که پس از برکناری توسط خمینی، پیوسته درحالت حصر و محدودیت بود، در مقاطع مختلف به انتقاد و اعتراض علیه خامنه‌ای و حاکمیت مبادرت کرد و در پی بالا گرفتن قیام سراسری مردم ایران علیه حکومت جبار آخوندی، طی فتوایی به تاریخ 19تیرماه88، بدون نام بردن از خامنه‌ای، حکم به عزل او داد و ولایت او را به‌خاطر فقدان عدالت و امانتداری و برخوردار نبودن از رأی اکثریت مردم ”موجب سقوط قهری“ شناخت و حکومت خامنه‌ای را ”جائر“ و ولایت او را ”جائرانه“ خواند.

درپی صدور حکم منتظری، رهبر مقاومت دراین باره پیامی فرستاد که متن آن در زیر آمده است:


حکم منتظری به عزل خامنه‌ای
مسعود رجوی-19تیر88
حکم آیت‌الله منتظری، مبنی بر ولایت جائرانه خامنه‌ای و ضرورت عزل او از این مقام و تأکید براینکه «ترس از مخلوق شرک به خدا» و حق حاکمیت خلق در زنجیر ایران است شایان تقدیر است.
بالاترین سرمایه دنیوی و اخروی منتظری در پیشگاه خدا و خلق همانا عزل او توسط خمینی دجال از منصب جانشینی، به‌خاطر اعتراض به قتل‌عام زندانیان مجاهد است. دست شستن از همکاری با ظلمه و حکام جور و ستم طبق تعالیم صریح شیعه جعفری و نصّ روایت امام صادق وظیفه هر مسلمان و مؤمن است. بنابراین عزل از جایگزینی تالی حجاج بن یوسف در تاریخ معاصر اسلام و ایران، که خمینی سفاک و خون آشام است، موجب فاصله گرفتن از عذاب اخروی و آتش جهنم است. همانا که بسیاری از آخوندها و مدعیان روحانیت از راه خدا باز میدارند، داراییهای مردم ایران را به سرقت می‌برند و می‌خورند… پس آنان را به عذاب الیم بشارت ده…

إنّ کثیرًا مّن الأحبار والرّهبان لیأکلون أموال النّاس بالباطل ویصدّون عن سبیل اللّه… فبشّرهم بعذابٍ ألیمٍ

جای آن دارد که آقای منتظری که اکنون در 87سالگی بسرمی‌برد، برای خیر دنیا و آخرت خود و جبران مافات، قبل از ممات، تمامی حق و حقیقت را خالصانه و لوجه الله با مردم ایران در میان بگذارد. حق و حقیقت همانا غصب حاکمیت و حقوق مردم ایران و سرقت انقلاب ضدسلطنتی تحت عنوان ولایت‌فقیه است. لکه ننگ و رژیمی که باید بالکل از تاریخ ایران و از دامن مطهر اسلام علوی زدوده شود. هم‌چنانکه دیکتاتوری سلطنتی پایانی جز سرنگونی نداشت، سلطنت مطلقه آخوندی نیز که بقول خود آقای منتظری، روی ساواک شاه را در شکنجه و کشتار و جرم و جنایت سفید کرده است، محکوم به فنا و نابودی و لعنت ابدیست.
امیدواریم که آقای منتظری در همین رابطه، هرگونه ”ترس از مخلوق“ و کفار و مشرکان آزادی و حقوق ملت ایران از قبیل خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را، به کناری بگذارد و به این وسیله دین خود را به ایران و اسلام و به‌ویژه به ائمه تشیع، ادا کند. در راستای ادای همین وظیفه، برای او آرزوی سلامت و توفیق و طول عمر می‌کنم.
مسعود رجوی-19تیر88
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/509ba08a-ebf3-47c1-9af7-65742d6569bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات