728 x 90

حمله به اشرف,

تجمع وکلای مصری، نسبت به جابجایی ساکنان اشرف، به دولت عراق هشدار می‌دهد

-

نامه تجمع وکلای مصری به وزیر حقوق بشر عراق
نامه تجمع وکلای مصری به وزیر حقوق بشر عراق
تجمع وکلای مصری طی نامه‌یی به وزیر حقوق‌بشر عراق نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف هشدار داد و دولت عراق را از انجام چنین اقدامی برحذر داشت.

در این نامه خطاب به خانم وجدان سالم میخائیل آمده است: قبلاً برای جنابعالی در رابطه با اوضاع انسانی اشرف در استان دیالی از جمله ممانعت از ورود پزشکان و وضعیت غیرانسانی مجاهدین خلق مستقر در این قرارگاه نامه نوشته بودیم ولی بعد از تصمیم دادگاه اسپانیا برای انجام تحقیق در مورد حوادث 28 و 29 ژوئیه گذشته، ما از تصمیم دولت عراق برای انتقال اجباری ساکنان اشرف به برخی مناطق صحرائی دورافتاده شوکه شدیم چرا که این اقدام منجر به حمله و کشتن و مجروح کردن ساکنان اشرف می‌شود.

این تصمیم برای ما و همه محافل حقوقی که به وضعیت قانونی و انسانی ساکنان اشرف توجه دارند به‌مثابه یک ضربه و شوک بود. آیا و قت آن فرا نرسیده است که به ظلم و ستم و محدودیتهای مستمر ساکنان اشرف پایان داده شود؟
تجمع وکلای مصری در نامه خود افزود: ما می‌دانیم که عراق از تروریسم رنج می‌برد بنابراین دولت عراق نباید رفتار تروریستی با 3400نفر غیر نظامی بی‌دفاع ساکن اشرف داشته باشد. ما از هرگونه جابجایی یا انتقال اجباری ساکنان اشرف بیمناک هستیم که بدون شک منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها برابر حوادث 28 و 29 ژوئیه گذشته خواهد شد.

تجمع وکلای مصری تأکید کردند: ما به‌عنوان وکلای ساکنان اشرف رفتار با آنان را دنبال کرده و زیر نظر داریم. هم‌چنین خواستار پایان دادن به همه اشکال محاصره اشرف از قبیل ممانعت از ورود پزشکان و دارو و ورود دیدارکنندگان هستیم تا ساکنان این قرارگاه از همان وضعیتی که در سالهای 2003 تا 2008 داشتند برخوردار باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e93a5823-1980-49e4-91bd-9fa1f566e634"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات