728 x 90

حمله به اشرف,

مصاحبه خانم فاطمه علیزاده، در مورد محاصره پزشکی اشرف

-

فاطمه علیزاده
فاطمه علیزاده
خبرگزاری اخبار عراق، درباره محاصره ضدانسانی خدمات درمانی دولت عراق، علیه ساکنان اشرف، گفتگویی با خانم فاطمه علیزاده از ساکنان اشرف انجام داد.

خبرگزاری اخبار عراق نوشت: خانم فاطمه علیزاده 44ساله و مبتلا به سرطان ”که در یک بیمارستان کوچک در کمپ اشرف بستری است گفت: من از بیست سال پیش در اشرف ساکن هستم و از بیماری خطرناک سرطان رنج می‌برم… چرا مانع از ورود دارو و پزشک می‌شوند؟ این یک عمل غیرانسانی است من از ماهها پیش بدلیل بیماری سرطان درد می‌کشم و باید تا امروز مورد عمل جراحی قرار می‌گرفتم وگر نه غده‌های سرطانی در تمام بدنم گسترش می‌یابند.

فاطمه علیزاده در ادامه گفت پزشکان موجود در اشرف ایرانی هستند ولی آنها در این زمینه تخصص ندارند و من برای درمانم به پزشکان عراقی متکی هستم آنها بیماری من را تشخیص دادند و من را معالجه کردند ما نمی‌توانیم از اشرف خارج شویم لذا پزشکان متخصص را به اشرف دعوت می‌کنیم و آنها به انجام عمل جراحی و معالجه بیماران می‌پردازند.

فاطمه علیزاده گفت خانواده‌اش در استان کرد نشین کرمانشاه در غرب ایران زندگی می‌کنند و خواهران و برادرانی دارد که هر از گاهی برای دیدار او به اشرف می‌آمدند ولی بعد از محدودیتهایی که از شروع سال 2009 برای ورود خانواده‌ها به کمپ اشرف ایجاد شد نتوانسته است با آنها دیدار کند.
خانم علیزاده گفت: بدلیل ممانعت از ورود دارو و پزشک برای معالجه او و بیماران دیگر زندگیشان در خطر است.

دکتر حمید جزایری پزشک ایرانی ساکن اشرف گفت ما از پزشکان متخصص عراقی کمک می‌گیریم و آنها را برای انجام عمل جراحی دعوت می‌کنیم. وی افزود بیش از 100 بیمار نیاز به معالجه توسط متخصصان عراقی در زمینه‌های مختلف از جمله قلب، آزمایشگاه و رادیولوژی دارند.

جزایری گفت مهمترین مشکل ما سرعت در رسیدن کادرهای درمانی عراقی برای انجام عملهای جراحی و مشکل دیگر رسیدن دارو است که از ورود آن ممانعت شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2c42b69-a43b-4a40-9638-4d2c25789f58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات