728 x 90

انتخابات عراق,

مردم استانهای الانبار و نینوا در اعتراض به تعدیل قانون انتخابات تظاهرات کردند

-

تظاهرات در موصل
تظاهرات در موصل
مردم استانهای الانبار و نینوی در عراق در اعتراض به قانون تعدیل شده انتخابات تظاهرات کردند.
تلویزیون بغداد گزارش داد: مردم شهر موصل مرکز استان نینوی و روسای فراکسیونهای سیاسی در اعتراض به قانون انتخابات تعدیل شده که هفت کرسی را از سهمیه استان کاهش داد تظاهرات کردند.
اثیل النجیفی استاندار نینوی گفت: همه ما و همه احزاب سیاسی در موصل و همه مردم استان نینوی و همه عشایرو همه سندیکاها باید برای حفظ حقوق متحد شوند و ما مطلقاً از این حقوق کوتاه نمی‌آییم.
حسن ذنون مسئول حزب اسلامی در نینوی گفت: دولت باید به این تظاهرات پاسخ بدهد در غیراینصورت انتخابات به‌صورت دموکراتیک پیش نخواهد رفت. احزاب شرکت کننده در روند سیاسی اقدامات قانونی را اتخاذ می‌کنند و چه بسا انتخابات را تحریم کنند.
تلویزیون بغداد افزود: این تصمیم‌گیری پارلمان توسط مردم موصل به شدت رد شد. آنها گفتند که این تصمیم‌گیری به‌مثابه ترور حقوق نینوی می‌باشد که از بیکاری و ناامنی رنج برده و هنوز می‌برد.
یک تظاهرکننده گفت: همه جوانان ما در زندانها هستند چرا آنها را آزاد نمی‌کنند؟ برادرانمان و زنانمان را زندانی کرده‌اند چگونه در انتخابات شرکت کنیم؟ ، آثار شکنجه هنوز روی دست من وجود دارد… .
تلویزیون بغداد افزود: هم‌چنین شورای استان الانبار، کنفرانسی با حضور همه اعضا و تعداد زیادی از شخصیتها وشیوخ عشایر نیز، درباره بحران سیاسی و قانون انتخابات، برگزار کرد. در این کنفرانس استاندار و تعدادی از شیوخ به منظور اعلام موضع شان حول بحران سیاسی ناشی از تعدیل قانون انتخابات شرکت کردند و همبستگی خود را با شورای استان نینوی اعلام کردند…
عدنان خمیس المهنا شیخ عشیره البوعلوان گفت: توجه کمیساریا را جلب می‌کنیم که طبق قانون به هر صد هزار نفر یک کرسی تعلق می‌گیرد… .
کمال الحنبوسی نماینده رئیس شورای استان الانبار گفت: ما به‌عنوان شورای استان و استانداری بر اصل دمکراسی تأکید می‌کنیم. ما حامی دولت نهادها هستیم ما از رای شیوخ‌مان حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که استانمان به حق کامل خودش دست یابد. ما همبستگی‌مان را با شورای استان نینوی اعلام می‌کنیم… .
شرکت کنندگان در کنفرانس در بیانیه پایانی خود تأکید کردند که نمی‌توان در مقابل بازی کردن با حقوق ملی دو استان الانبار و نینوی سکوت کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf340708-445f-4e52-aff8-92312a28774b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات