728 x 90

-

اتحادیه اروپا نسبت به نقض حقوق‌بشر در عراق ابراز نگرانی کرد

-

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌یی، نگرانی خود را نسبت به وضعیت حقوق‌بشر در عراق ابراز داشت
ریاست دوره‌یی اتحادیه اروپا در این بیانیه از دولت عراق خواست تا مجازات اعدام را لغو نماید و اعلام نمود که موارد تکرار خشونت علیه کودکان و مدافعان حقوق‌بشر و خبرنگاران و سندیکاها، گسترش دامنه آدم ربایی و هدف قرار دادن زنان سیاسی و مدافعان حقوق زنان، نگرانی اتحادیه اروپا را برانگیخته است و این نگرانی مورد تایید بیشتر نیروهای سیاسی عراقی می‌باشد بنحوی که اعضای پارلمان معتقدند که استمرار خشونت ناشی از اختلافهای سیاسی، در تضعیف آزادی و حقوق‌بشر در عراق نقش دارد.
عزالدین الدوله، نماینده پارلمان عراق در این باره به الحره گفت: تمام مردم عراق، خبرنگاران و فعالان سیاسی در معرض خشونت قرار دارند. تازمانی که اوضاع امنیتی لرزان و ناپایدار باشد، ما شاهد نقض حقوق‌بشر و چنین نقضها و تخلفاتی خواهیم بود.
عبدالکریم السامرایی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: با تأسف بسیار در این جنگ و جدالی که رخ داد، همه سوژه بودند استادان دانشگاهها، افسران ، روشنفکران، زنان و کودکان. در عراق همه هدف قرار می‌گیرند. امروز موارد آدم ربایی که در برخی مناطق رخ می‌دهد نشان از این دارد که باندهایی نیز وجود دارند.
تانیا طلعت نماینده پارلمان از فراکسیون کردی گفت: این با تأسف شاهد بروز برخی حوادث در خاک عراق دارد از جمله آنها هدف قرار دادن زنان سیاسی هستیم. این زنان از حمایت کامل برخوردار نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e12205f-872b-47e3-8091-f122064fe083"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات