728 x 90

مذاكره آمريكا با رژيم,

بزرگترین لابی حکومت آخوندی در آمریکا، تحت عنوان پوششی «شورای ملی ایرانیان - آمریکاییان»، افشا و مفتضح شد

-

بزرگترین لابی حکومت آخوندی در آمریکا (شورای ملی ایرانیان - آمریکاییان) به سرکردگی تریتا پارسی، افشا و مفتضح شد
بزرگترین لابی حکومت آخوندی در آمریکا (شورای ملی ایرانیان - آمریکاییان) به سرکردگی تریتا پارسی، افشا و مفتضح شد
با انتشار یک گزارش تحقیقی در روزنامه واشینگتن تایمز، بزرگترین لابی حکومت آخوندی در آمریکا که تحت عنوان پوششی «شورای ملی ایرانیان - آمریکاییان» موسوم به «نیاک» و به سرکردگی تریتا پارسی به سود مماشات و حفظ فاشیسم دینی حاکم بر ایران وعلیه مجاهدین و جایگزین دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران فعالیت می‌کرد، افشا و مفتضح شد.

تحقیق واشینگتن تایمز که بر تقلب و غیرقانونی بودن کار تریتا پارسی و عدم ثبت نیاک انگشت گذاشته است، رابطه تنگاتنگ این ارگان پوششی ولابی را با دیکتاتوری بنیادگرای حاکم بر ایران که فعالیترین حامی تروریسم درجهان شناخته می‌شود و سپاه پاسدارن و ارگانهای متعدد مالی ونظامی‌اش به‌خاطر تروریسم و توسعه اسلحه کشتارجمعی درلیستهای ممنوعه ثبت شده‌اند، برملا می‌کند.

رسوایی «نیاک» و رئیس آن تریتا پارسی، همراه با شکایت دادستانهای آمریکا برای مصادره آسمانخراش بنیاد پهلوی سابق که رژیم آخوندی نام بنیاد مستضعفان را بر آن نهاده بود، دستگیری رئیس این بنیاد و پیگرد تمامی مراکز پولشویی مربوطه درنیویورک، دو ضربه بزرگ وکمرشکن سیاسی ومالی بر تمامی ارگانها و سایتها ومزدوران زنجیره‌یی وزارت اطلاعات آخوندی است وارد آورده است.
این شبکه زنجیره‌یی که تحت کنترل وزارت جاسوسی وآدمکشی رژیم = وزارت اطلاعات – وشورای عالی امنیت رژیم و زیر نظر بیت العنکبوت خامنه‌ای کارمی کند، از آمریکا تا اروپا و تا عراق و کشورهای عربی و هم‌چنین در کشورهای شرق دور علیه مجاهدین خلق ایران فعال است و با صرف هزینه‌های گزاف مالی می‌کوشد تا فاشیسم مذهبی را در مقابل قیام و مقاومت ملت ایران بر سرپا نگهدارد

روزنامه واشینگتن تایمز در گزارش مشروحی که یک صفحه کامل این روزنامه را به خود اختصاص داده در ابتدا به مخالفت لابی رژیم با انتصاب دنیس راس به مقام «نظارت بر سیاست ایران» توسط اوباما پرداخته و می‌نویسد: آنها می‌ترسیدند با قرارگرفتن دنیس راس ـ که مواضع ضد رژیم ایران دارد ـ در این سمت، اقدامهای طولانی مدت‌شان برای ترغیب مقامهای آمریکایی جهت رفع تحریمها علیه رژیم به هدر برود و خنثی شود.
واشینگتن‌تایمز فاش می‌کند که چگونه پاتریک دیزنی، کفیل مدیر سیاستگذاری شورای ملی ایرانیان - آمریکاییان (نیاکNIAC) طی ایمیلی که اکنون افشا شده خط می‌دهد که با به‌کارگیری تعدادی از گروههای به ظاهر آمریکایی مانند «رای دهندگان برای صلح»، «کمیته دوستان قانونگذاری ملی»، «پزشکان برای مسئولیت اجتماعی» و دیگر گروهها، باید یک بحث و جدل رسانه‌یی ایجاد کرد تا اوباما وادار به کنار گذاشتن دنیس راس از این منصب شود.

واشنیگتن تایمز می‌نویسد: ارتباط ایمیلی بین تریتا پارسی و آقای جواد ظریف (سفیررژیم ایران درسازمان ملل) نشان می‌دهد که تریتا پارسی اظهار می‌دارد دیپلمات ایرانی با اعضای کنگره ملاقات کرده است. تریتا پارسی در ایمیلی به تاریخ 25اکتبر 2006 خطاب به ظریف نوشت: خوشحال شد که شنیدم شما قصد دارید با نماینده کنگره وین گیلچرست ([Rep. Wayne] Gilchrest) و احتمالاً نماینده کنگره جیمز لیچ ([Rep. James] Leach) ملاقات کنید. بسیاری دیگر شامل دموکراتهای مورد احترام، علاقمند به ملاقات هستند.
پارسی هم‌چنین تلاش کرد یک پیشنهاد 2003 ایرانیها برای مذاکره موسوم به معامله بزرگ با ایالات متحده تبلیغات کند… . در این درخواست کار گفته شده که شورای ملی ایرانیان آمریکایی ”در قرار دادن پیشنهاد 2003 ایران برای معامله بزرگ در سر‌تیترهای کشور موفق بوده است“ و متذکر شد که تلاشهای آقای پارسی به 37 مقاله تحلیلی، یک برنامه در سی.ان.ان و 80 اشاره در روزنامه‌ها منجر شده است.
واشینگتن‌تایمز می‌نویسد: تریتا پارسی در چند هفته گذشته یک کارزار جدید برای رنگ کردن منتقدین خود به‌عنوان نئومحافظه‌‌کاران و حامیان مجاهدین خلق… راه‌اندازی کرده است. او هم‌چنین روز پنجشنبه به دنبال این بود که از طریق نامه‌یی از جانب وکیل خود به واشینگتن تایمز از انتشار جزئیات اسناد داخلی شورای ملی ایرانیان آمریکایی جلوگیری کند.
زمانی که جرج بوش رئیس‌جمهور بود، نیاک هم‌چنین علیه تامین مالی آمریکا برای ترویج دموکراسی در ایران استدلال می‌کرد و ادعا می‌کرد که این اقدام به اپوزیسیون آسیب می‌رساند و اپوزیسیون را به‌عنوان آلت دست آمریکا لکه‌دار می‌کند. این درحالی بود که همزمان نیاک در سالهای 2002 تا 2007 کمتر از 200هزار دلار از وقف (اعطای) دموکراسی ملی (National Endowment for Democracy) جهت ساخت سازمانهای غیر دولتی ایرانی دریافت کرد. شریک این ابتکار یک سازمان غیر دولتی ایرانی به نام بنیاد همیاران Hamyarand Foundation بود که موسس آن پدر آقای نمازی است»

در بخش دیگری از روشنگری واشینگتن‌تایمز آمده است: اما پیشینه آقای تریتا پارسی نشان‌دهنده تداوم التزام او به تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران است. و از زمان تغییر دولت آمریکا، او به روشنی در واشینگتن از نفوذ بیشتری برخوردار شده است… … . بسیاری از کارهای غیر علنی شورای ملی ایرانیان آمریکایی از طریق ایمیلها، اسناد، جلسات هیأت مدیره و یادداشتهای استراتژی که به‌عنوان بخشی از روند اکتشاف در دعوای حقوقی جاری علیه یک منتقد این گروه علنی شده، فاش شده است… … .
کارشناسان اجرای قانون که برخی از اسنادی را که در اختیار واشینگتن تایمز گذاشته شده بررسی کرده‌اند، می‌گویند، ایمیلهای بین آقای پارسی و جواد ظریف سفیر وقت ایران در سازمان ملل- و یک بررسی داخلی از قانون فاش سازی لابی Lobbying Disclosure Act - اسنادی را ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد این گروه به‌عنوان یک لابی اعلام نشده عمل کرده است و ممکن است به‌خاطر نقض قانون مالیات، قانون ثبت ماموران خارجی و قانون فاش سازی لابی، مجرم شناخته شود.
واشینگتن تایمزمی افزاید: نه تریتا پارسی و نه هیچ‌کس دیگری در نیاک به‌عنوان لابی‌کننده ثبت نشده‌اند و یا در وزارت دادگستری آمریکا، اوراق ماموران محلی دولت ایران یا کمپانیهای ایرانی را پر نکرده‌اند.
طبق وب‌سایت سابق این گروه، این سازمان که تا تاسیس شورای ملی ایرانیان آمریکایی فعال بود، با هدف ”حراست از منافع ایران و ایرانیها“ طراحی شده بود. این وب‌سایت ”لغو تحریمهای اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه ایران و آغاز یک گفتگو بین ایران و آمریکا“ را در صدر اولویت خود لیست کرده بود. واشینگتن تایمز از 2 مقام سابق ضابطین قانون فدرال آمریکا خواست که اسنادی از پرونده‌یی که نشان می‌دهد تریتا پارسی به ترتیب دادن جلساتی بین اعضای کنگره و آقای ظریف کمک کرده است را بررسی کنند.
یکی از این مقامهای که اولیور باک رول (Oliver ”Buck“ Revell) مباشر معاون مدیر سابق اف. بی. آی می‌باشد گفت: از نظر من لازمه ترتیب دادن جلسات بین اعضای کنگره و سفیر ایران در آمریکا این است که آن فرد یا موسسه به‌عنوان مأمور یک قدرت خارجی که در این پرونده ایران است ثبت‌نام کند.
بنا‌به این اسناد، تریتا پارسی بارها کار حمایتی advocacyخود را با نمازی که تا سال 2007 مدیر عامل شرکتی به اسم عطیه بهار (Atieh Bahar) بود، هماهنگ کرده است. عطیه بهار، بازوی مشاوره بین‌المللی گروه عطیه، یک شرکت سهامی مستقر در تهران برای اموراتی است که قراردادهایی هم با وزارتخانه‌های ایران و بانکهای ایرانی و همینطور کمپانیهای بین‌المللی که درصدد انجام بیزینس در ایران دارند. اگر کنگره تحریمها را لغو می‌کرد، عطیه بهار از آن بهره‌برداری می‌کرد.

در پی افشای لابی رژیم در آمریکا، دبیرمصلحت نظام آخوندی با اعتراف به این رسوایی بزرگ درپایگاه خبری خود نوشت: «پرنفوذترین لابی ایرانی! به دلیل تخلفات، زیر تیغ تحقیقات فدرال آمریکا»، «شورای ملی ایرانیان ـ آمریکائیان که پس از روی کار آمدن دولت اوباما جزء بانفوذترین لابیهای آمریکایی محسوب شده و اهداف خود را در جهت منافع ایرانیان بیان می‌نموده است، اکنون با یک پرونده بزرگ حقوقی علیه خود مواجه شده است».
پاسداررضایی د رمورد سرکرده این باند لورفته افزود: «آقای تریتا پارسی که رهبر این سازمان شناخته می‌شود، به‌دنبال تغییر سیاستهای آمریکا نسبت به ایران است و پس از انتخاب اوباما به‌عنوان یکی از بانفوذترین گروهها برای تغییر خط و مشی آمریکا نسبت به ایران محسوب می‌شده است.
دبیرمصلحت نظام و سرکرده سابق سپاه پاسداران پس از درج بخشهایی از مقاله واشینگتن‌تایمز، اذعان کرد: «نیاک » تشکیلات بانفوذی در کاخ سفید محسوب می‌شود که قصد برقراری ارتباط و همکاری بین ایران و آمریکا و لغو کلیه قعطنامه‌ها علیه ایران از سوی آمریکا را دارد، اما اکنون در سیستم قضایی آمریکا یک پرونده حقوقی علیه این شورا به جریان افتاده است… مدارک و اسناد نشان خواهند داد که آیا این گروه قصد داشته با توجه به قدرت ”لابیگری“ به نفع ایران فعالیت کند یا خیر، ولی در صورتی که این موضوع لابیگری اثبات گردد، به‌معنای نقض قوانین فدرال دولت آمریکا در ارتباط با لابیگری است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12115da5-ed0e-4e2f-bfce-bd2894d5d9d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات