728 x 90

افشاگري اتمي مقاومت,

اپوزیسیون ایران خواستار بازرسی آژانس، از تاسیسات مخفی اتمی رژیم ایران شد

-

افشای پروژه اتمی رژیم توسط مهدی ابریشمچی
افشای پروژه اتمی رژیم توسط مهدی ابریشمچی
آسوشیتدپرس طی گزارشی از کنفرانس مقاومت ایران درپاریس، نوشت: اپوزیسیون در تبعید ایران، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواست از یک سایت مخفی نزدیکی تهران که برای کمک رساندن به تولید چاشنیهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ فرصتی را از دست ندهد.
شورای ملی مقاومت ایران، گفت این سایت در دامنه یک کوه در شرق تهران ساخته شده است و شامل یک سری از تونلهای تو در تو می‌باشد.
مهدی ابریشم‌چی، در یک کنفرانس خبری گفت: همه فعالیتهای مربوط به ساخت چاشنیها در شبکه تونلها انجام شده است.
آسوشیتدپرس با اشاره به افشاگری قبلی مقاومت ایران، نوشت: این گروه برای اولین بار در ماه سپتامبر در یک کنفرانس خبری اطلاعات خود درباره این سایت را فاش کرد. اطلاعات فاش‌شده جدید جزئیات بیشتری در مورد ساخت و ساز و فعالیتهای این سایت است. شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید این سایت مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه، یا متفاز METFAZ می‌باشد که توسط وزارت دفاع ایران اداره می‌شود.

ابریشم‌چی گفت شورای ملی مقاومت اطلاعات خود را از منابع درون سپاه پاسداران و وزارت دفاع به دست آورده است، دو سازمانی که به گفته این شورا، دست‌اندرکار ساخت سلاحهای هسته‌ای هستند. وی گفت ساخت تونل برای متفاز METFAZ و سایتی نزدیکی شهر مقدس قم در سال 2000 آغاز شد.

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است: شورای ملی مقاومت از اینکه که مقامات تا سال جاری برای بازدید از قم منتظر مانده‌اند ابراز تأسف کرد و یادآوری کرد که در دسامبر 2005 علائمی از وجود این سایت را فاش کرده بود. مجاهدین در یک کنفرانس خبری در دسامبر 2005 گفته بودند که رژیم حاکم بر ایران مشغول ساختن شبکه‌ای از تونلها و تاسیسات زیرزمینی در 14 نقطه، از جمله قم هستند.
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود از این کنفرانس، نوشت: ابریشمچی مجموعه‌ای از شرکتهای پوششی را تشریح کرد که برای مخفی کردن کار روی سایتهای هسته‌ای از جمله قم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال بخشی از تونلهای واقع در قم، توسط شرکت قرب قائم ساخته شده است که گفته می‌شود بخش مهندسی نیروی هوایی سپاه پاسداران می‌باشد.
این گروه اپوزیسیون از جامعه بین‌المللی خواستار یک موضع قاطع درباره برنامه هسته‌ای ایران، به‌ویژه تحریم نفتی، تکنولوژیک و سایر تولیدات حساس گردید.
آژانس هسته‌ای سازمان ملل مستقر در وین در حال حاضر در انتظار پاسخ تهران به یک پیشنهاد می‌باشد که اجازه می‌دهد ایران اکثر اورانیوم غنی شده‌اش را برای غنی‌سازی بیشتر به خارج از کشور بفرستد روشی که تضمین می‌کند مواد کافی برای ساختن بمب در دست نداشته نباشد. ابریشم‌چی گفت: «منتظر ماندن برای یک پاسخ کتبی… به‌دنبال سراب دویدن است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8d051f0-d01c-441c-85a3-ce3445b92ef3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات