728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

انترپل بر تعهدخود نسبت به دستگیری متهمین پرونده انفجار آرژانتین تاکید کرد

-

آلبرتو نیزمن، دادستان کل آرژانتین
آلبرتو نیزمن، دادستان کل آرژانتین
بوئنوس آیرس هرالد نوشت: پلیس انترپل بر تعهد خود به آمیا تأکید می‌کند.
آلبرتو نیزمن، دادستان کل آرژانتین که پرونده حمله تروریستی سال1994 علیه مرکز یهودیان، آمیا، را بررسی می‌کند گفت: رونالدو نوبل (Ronaldo Noble) رئیس‌کل انترپل به‌محض اینکه هشدار قرمز تآیید شود، به نام این سازمان بین‌المللی که از دستگیری مقامات مظنون رژیم ایران، حمایت می‌کند، حکم دستگیری آنها را به اجرا درمی‌آورد.
دادستان کل آرژانتین پس از ملاقاتی که در فرانسه برگزار شده بود گفت: وی با نوبل و تیم او به مسئولیت جوئل سولیر (Joel Sollier) از امور قضایی، دیدار کرد و تعهدی قوی از این سازمان را جهت انجام این دستگیری قریب‌الوقوع مقامات رژیم ایران که در حمله تروریستی آمیا شرکت داشتند دریافت کرد. وی افزود که این ملاقات، صمیمی بوده و در جستجوی یک اجماع نظر روی راه‌حلهاست.
دادستان آرژانتینی گفت این اولین بار است که انترپل به نماینده‌یی از یک نهادی که مورد حمله قرارمی‌گیرد اجازه می‌دهد، تا بتواند پیشنهادها آلترناتیوهای دیگری جهت دستگیریهای آتی ارائه کند و در چنین جلسه‌یی شرکت کند.
نهایتاً نیسمان تأیید کرد که در این جلسه، سازمان فوق پیشنهاد کرد گفتگوهایی با سوئد آغاز شوند که امکانی باشد که بتوان با آن این تحقیق را انجام داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5873d289-3450-4bb1-8a3f-2eef96a47a00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات