728 x 90

شقه نظام,

سکوت در برابر قتل‌عام سال 1367، از زبان وزیر ارشاد دوره خاتمی

-

قتل عام67
قتل عام67
مهاجرانی، وزیر ارشاد دوره خاتمی گفت که سکوت او و سایر هم مسلکانش در برابر جنایت ضدبشری قتل‌عام سال 67 به‌خاطر موقعیت تازه‌یی بود که در حکومت به آن دست یافته بودند.
وی قتل‌عام زندانیان بی‌دفاع را که با دستور خمینی ضدبشر صورت گرفت در تاریخ ما کم نظیر توصیف کرد و نوشت: «مثل همه ما که در برابر کشتار جوانان در سال 1367 ساکت ماندیم. گمان می‌کردیم شرایط جنگ و تهدید خارجی می‌تواند مجوزی برای چنان جوان کشی باشد که در تاریخ ما کمتر نظیری برای آن می‌توان یافت. آن روز ها تنها یک صدا از سراسر مسئولان کشور و نظام برخاست. صدای آیه الله منتظری، او به جوان کشی اعتراض کرد و از موقعیت سیاسی که داشت برکنار شد».
مهاجرانی ضمن انتقاد به خود به‌خاطر سکوت در برابر قتل‌عام سال 67، و با اشاره به دم ز دن اولیه سردمداران رژیم از شعارهای عوامفریبانه، نوشت: «بسیاری به علت یا دلیل موقعیت تازه‌یی که در حکومت یافتند، اندک اندک از آن شعارها کمتر دم زدند و یا دم فرو بستند. مصلحت نظام مثل جذام ریشه‌های آن شعارها را بلعید و هل من مزید زد. جای آرمان، مصلحت نشست و جای ارزشهای دینی، حفظ نظام ارج و اعتبار پیدا کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01c267fa-8106-4ad4-bf37-3d115ce880fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات