728 x 90

اعتصاب غذا در سراسر جهان,حمايت اسقف اعظم انگليس از

اسقف اعظم کانتربری، بالاترین مقام مذهبی انگلستان: عراق و آمریکا وظیفه دارند که حقوق و حفاظت ساکنان اشرف را تضمین کنند

-

عالیجناب روان ویلیام، اسقف اعظم کانتربری
عالیجناب روان ویلیام، اسقف اعظم کانتربری
صبح روز یکشنبه عالیجناب روان ویلیام، اسقف اعظم کانتربری، بالاترین مقام مذهبی انگلستان و رهبر کلیسای انگلستان که 80 میلیون پیرو در 44 منطقه جهان دارد طی پیامی به خانواده‌ها، اقوام و هواداران ساکنان کمپ اشرف در انگلستان اعلام کرد ساکنان اشرف افراد حفاظت شده بر مبنای قانون بین‌الملل می‌باشند. هم دولت عراق و هم دولت آمریکا وظیفه دارند که حقوق آنان را تضمین نمایند و از آنها در مقابل خشونت یا بدرفتاری دفاع نمایند.
رهبر کلیسای انگلستان گفت: وضعیت در اشرف و وضعیت 36تن از ساکنان اشرف که از ماه ژوئیه از کمپ برده شده‌اند یک موضوع جدی و عاجل انسانی و حقوق‌بشری است و مستلزم توجه فوری می‌باشد.
اسقف اعظم کانتربری در اطلاعیه خود تأکید کرد ”من در ارتباط با دولت خودمان و هم‌چنین نمایندگان سایر دولتها هستم تا به‌طور اضطراری به وضعیت موجود رسیدگی کنند. یک گام بسیار جدی برای امنیت درازمدت ساکنان، استقرار یک تیم ناظر سازمان ملل برای دیدار از این کمپ می‌باشد“


پیام اسقف اعظم کانتربری به خانواده‌ها، اقوام و هواداراان ساکنان کمپ اشرف
اسقف اعظم کانتربری که در حال حاضر از کلیسای انگلیکن در ژاپن دیدار می‌کند، امروز اطلاعیه‌ای که نگرانیهای او در مورد ساکنان کمپ اشرف در عراق را برجسته می‌کند، صادر نمود.
اوایل این هفته اسقف اعظم با تعدادی از حامیان اشرف از جمله برخی از آنها که در حال اعتصاب غذا هستند دیدار نمود تا به نگرانیهای آنها گوش کند. این برای اسقف اعظم واضح بود که یک موضوع مهم انسانی و مذهبی در میان است که مستلزم توجه عاجل می‌باشد.
”ادامه و ضعیت در اشرف به‌همراه این واقعیت که موضوع 36تن از ساکنان اشرف که از ماه ژوئیه از کمپ برده شده‌اند یک موضوع جدی و عاجل انسانی و حقوق‌بشری است. یک بحث قوی بر اساس قانون بین‌الملل وجود دارد که ساکنان اشرف افراد حفاظت شده می‌باشند. هم دولت عراق و هم دولت آمریکا- به‌عنوان طرفی که حفاظت ساکنان اشرف را به قدرت دیگری منتقل کرده است- وظیفه دارند که حقوق این ساکنان را تضمین نمایند و از آنها در مقابل خشونت یا بدرفتاری دفاع نمایند.
من در ارتباط با دولت خودمان و هم‌چنین نمایندگان سایر دولتها هستم که به‌طور اضطراری به وضعیت موجود رسیدگی کنند. یک گام بسیار جدی برای امنیت درازمدت ساکنان، استقرار یک تیم ناظر سازمان ملل برای دیدار از این کمپ می‌باشد. در عین حال من امیدوارم که کلیه طرفهای درگیر به صدای افرادی که در سراسر دنیا به شدت در مورد این نقض حقوق‌بشر نگران هستند گوش فرا دهند و به‌طور فوری به آن واکنش نشان دهند.
با این روح انساندوستانه من از کسانی که نگرانی خود را با امتناع از خوردن غذا بیان می‌کنند می‌خواهم که به اعتصاب خود پایان دهند. از دست دادن جانهای بیشتر تنها باعث وخیم‌تر شدن تحولات تراژیک اخیر می‌گردد“ .
ساعتی پس از انتشار اطلاعیه عالجناب روان ویلیام، رسانه‌های مهم خبری بین‌المللی از جمله رویتر، واشینگتن پست، نیویورک تایمز و… موضع‌گیری اسقف اعظم کانتربری را منعکس کردند.
رویتر نوشت رهبر معنوی کلیسای انگلستان روز یکشنبه نگرانی خود را در مورد ایرانیان تبعیدی که در عراق زندگی می‌کنند ابراز داشت و گفت آنها با نقض حقوق‌بشر مواجه هستند و نیازمند یک رسیدگی اورژانس هستند.
رویتر به نقل از اسقف اعظم کانتربری افزود ایالات متحده آمریکا و حکومت عراق وظیفه دارند که ساکنان اشرف، محل استقرار سازمان مجاهدین خلق ایران گروه ناراضی ایرانی را حفاظت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3d6bde6-cf23-4148-b5a4-40cdd1138f20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات