728 x 90

-اعتصاب غدا در اشرف,

اعتصاب غذا تا آزادی گروگانهای اشرف ادامه دارد

-

اعتصاب  تا پیروزی
اعتصاب تا پیروزی
روزنامه الشرق چاپ قطر نوشت «ساکنان اشرف به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند و بیش از بیست نفر از آنان به بیمارستان منتقل شده‌اند. ساکنان اشرف هیأت حاکمه آمریکا و نیروهای چند ملیتی در عراق و دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و کلیه ارگانها و سازمانهای دفاع از حقوق‌بشر را به‌اقدامی فوری برای جلوگیری از استمرار فاجعه انسانی در حق 3400تن از ساکنان بی‌دفاع اشرف که 1000تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند، فراخواندند».
الشرق با محمد اقبال از مجاهدان شهر اشرف گفتگو کرد و به نقل از وی نوشت: «وضعیت 36 زندانی که حدود هفت هفته است در اعتصاب غذا هستند به شدت در حال وخامت است. وی اشاره کرد که دولت عراق از اجرای حکم دادگاه شهرستان خالص مبنی آزادی آنها طفره می‌رود.
به نوشته الشرق: محمد اقبال تأکید کرد که اعتصاب غذا تا آزادی دستگیر شدگان و خروج نیروهای عراقی از این قرارگاه و عهده‌دار شدن مسئولیت حفاظت ساکنان اشرف از سوی نیروهای آمریکایی تا تعیین تکلیف نهایی پرونده‌شان ادامه خواهد یافت. اقبال تعیین تکلیف نهایی این موضوع را مشروط به حضور نماینده‌یی از شورای امنیت سازمان ملل یا (نماینده) دبیرکل سازمان ملل در اشرف برای گفتگو با ساکنان این قرارگاه نمود.
روزنامه قطری الشرق افزود: محمد اقبال خواستار آن شد که به وکلا و سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر که هفت ماه است از دیدار از اشرف ممنوع هستند، اجازه ورود داده شود. وی به محاکمه و مجازات آمران و عاملان حمله‌های و کشتار وحشیانه در اشرف پیشگاه یک دادگاه بین‌المللی به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت فراخواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b29f7341-0116-4b8a-96cb-0f4c06e7c277"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات